سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: عمدی یا جنایی بودن مسمومیت زائران عربستانی اثبات نشده است.

عمدی یا جنایی بودن مسمومیت زائران عربستانی اثبات نشده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه اخیر هتل توحید مشهد اظهار کرد: اتفاقی که در هتل مشهد به وجود آمد، باعث تاسف بود و از طرف خودم و قوه قضائیه اظهار تاسف می‌کنم. امیدوارم کسانی که در این اتفاق مسموم شدند، هرچه سریع‌تر بهبودی کامل بازیابند و به بازماندگان چند نفری هم که فوت شدند، تسلیت می‌گویم. 

معاون اول قوه قضائیه افزود: تا لحظاتی قبل که با مقامات قضایی مشهد در ارتباط بودم، چیزی که حاکی از عمدی بودن یا جنایی بودن حادثه داشته باشد، وجود نداشته است. البته این اظهارنظر، اظهارنظر نهایی نیست. 

اژه‌ای توضیح داد: بلافاصله بعد از وقوع این اتفاق پرونده تشکیل شد و بازپرس ویژه قتل برای تهیه گزارش در محل حادثه حضور یافت و در تمام طول شبانه‌روز گذشته مشغول بررسی حادثه و انجام اقدامات لازم بوده است. بلافاصله پس از وقوع این حادثه از دست‌اندرکاران و مسئولان هتل تحقیقات لازم به عمل آمد و هم‌اکنون 5 نفر در بازداشت به سر می‌برند. 

سخنگوی قوه‌قضاییه گفت: آنچه تاکنون مسلم است، این افراد بر اثر مسمومیت فوت یا بیمار شدند، اما اینکه چه کسی و چگونه این کار را انجام داده در حال تحقیق و شناسایی است. نمونه‌برداری‌های لازم از آب، هوا و غذای هتل انجام و برای سم‌شناسی به آزمایشگاه ارسال شده است. 

به گفته اژه‌ای در این حادثه 24 نفر مسموم شدند که از این تعداد برخی افراد معالجه شدند و برخی نیز همچنان تحت معالجه قرار دارند و متاسفانه 4 نفر هم جان خود را از دست دادند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.