رییس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: چندین سال است که مشوق‌های صادراتی به صادرکنندگان این استان پرداخت نشده است.

تشریح مشکلات صادرکنندگان کالا به ترکمنستان

به گزارش قدس آنلاین، محمد صمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، افزود: صادرکنندگان این استان از لحاظ تامین سرمایه در گردش با مشکل مواجه هستند، بنابراین اختصاص این سرمایه کمک زیادی برای حل مشکلات سرمایه‌گذاران خواهد بود.

وی با اشاره به سفر رییس جمهور به این استان، اظهار کرد:نقل و انتقال پول به کشور ترکمنستان به صورت چمدانی است و ازسوی دیگر صادرکنندگان و یا رانندگان ترانزیت حق حمل مقدار مشخصی از پول را دارند که بیش از آن در کشور به عنوان قاچاق تلقی می‌شود.

صمدی ادامه داد: این امر سبب شده تا پول صادرکنندگان در آن کشور بلوکه شود و یا این‌که تعدادی از رانندگان نیز به دلیل وجود چنین مشکلی دستگیر شده‌اند، بنابراین انتظار می‌رود این مشکل به زودی حل شود.

وی در ادامه با بیان این‌که اعزام هیات‌ها به نمایشگاه‌های بین‌المللی کمک‌هایی را می‌طلبد، اظهار کرد: عدم توانایی صادرکنندگان و تولیدکنندگان در پرداخت هزینه‌های نمایشگاهی موجب شده تا تعداد شرکت‌کنندگان در این گونه نمایشگاه‌ها کمتر شود.

وی تاکید کرد:صادرکنندگان استان نیازمند سرمایه در گردش هستند، بنابراین باید راه‌حلی تدبیر شود تا بانک‌ها مساعدت لازم را در این خصوص داشته باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.