وزیر راه و شهرسازی گفت: امسال دو میلیون تن قیر برای روکش آسفالت راه های کشور اختصاص یافت که نسبت به سال گذشته بیش از سه برابر افزایش دارد.

دو میلیون تن قیر برای روکش آسفالت راههای کشور اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا عباس آخوندی امروز دوشنبه در مراسم بهره برداری از قطعه اول بزرگراه طرقبه – نغندر – شاندیز و 125 کیلومتر راه روستایی خراسان رضوی افزود: سال گذشته همکاری بسیار خوبی بین وزارت راه و شهرسازی و مجلس شورای اسلامی برای تخصیص قیر مورد نیاز روکش آسفالت راه های روستایی صورت گرفت.

وی با تاکید بر اینکه امسال نیز این همکاری تداوم یافته است اظهار کرد: پارسال 600 هزار تن قیر برای روکش آسفالت راه ها در سراسر کشور اختصاص یافت که این مقدار امسال به دو میلیون تن افزایش یافت.

وی گفت: تامین این میزان قیر این امکان را می دهد تا پروژه های بیشتری را به انجام و بهره برداری برسانیم.

وی با اشاره به پروژه های مورد بهره برداری افزود: مناطق نغندر و طرقبه شاندیز به ظاهر روستا اما بسیار پرجمعیت و از مناطق گردشگری به نام ایران است از این رو توجه به این منطقه همواره ضروری و مورد توجه ویژه می باشد.

وی همچنین بهره برداری از 125 کیلومتر راه روستایی را از جمله اقدامات شاخص استان در حوزه راه خواند و گفت: عملکرد پنج ماه گذشته اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در بهره برداری از پروژه های راه روستایی مطلوب بوده است.

وی اظهار کرد: در سطح کشور هم پارسال سه هزار و 500 کیلومتر راه روستایی با روکش آسفالت جدید بهره برداری شد.

وی توجه بیشتر به راه های روستایی شهرستان طرقبه شاندیز را مورد تاکید قرار داد و افزود: روستاهایی که در حومه شهر مشهد هستند باید با توجه به نقش آنها در بخش های گردشگری و کشاورزی از نظر راه مورد توجه قرار گیرند.

نماینده مردم شهرستان بینالود در مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم گفت: این شهرستان پارسال 42 میلیون نفر گردشگر داشته است.

محمد دهقان افزود: باید در تخصیص اعتبارات راه روستایی به این شهرستان توجه ویژه ای شود و وزارت راه و شهرسازی در توسعه و بهسازی مسیرهای این منطقه به تناسب ترددها و ظرفیت های گردشگری و طبیعی آن اقدام نماید.

بزرگراه طرقبه – نغندر – شاندیز 12 کیلومتر طول دارد که قطعه اول آن به طول 5،5 کیلومتر از سال 1391 آغاز و با هزینه 63 میلیارد ریال امروز مورد بهره برداری قرار گرفت.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: با تکمیل این بزرگراه مسیر مشهد – شاندیز که هم اکنون 25 کیلومتر است به 12 کیلومتر کاهش می یابد.

محمد پارسا افزود: برای ساخت هفت کیلومتر باقیمانده این مسیر 340 میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی گفت: در مراسم امروز 125 کیلومتر راه روستایی نیز در 15 شهرستان این استان به بهره برداری رسید و عملیات اجرایی آزادراه حرم تا حرم از مسیر مشهد - نیشابور - سبزوار آغاز شد.

علاوه بر آن قطعه یکم بزرگراه طرقبه - شاندیز، 236 واحد پروژه مسکونی در بافت فرسوده مشهد و مسجد امام خمینی (ره) با زیربنای 1400 مترمربع امروز با حضور وزیر را و شهرسازی مورد بهره برداری قرار گرفت.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.