پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین – سبزوار : وزیر راه و شهر سازی گفت : کار کردن در خطه خورشید بسیار دلپذیراست چرا که بخش اعظمی از تاریخ ، هویت ، افتخارات ،اندیشه و دیانت ما با تلاش و راهنمایی مردمان این خطه از سرزمین اسلامی به دست ما رسیده است . 

بخش اعظمی از تاریخ ، هویت و دیانت ما با تلاش مردمان خطه خورشید به دست ما رسیده است

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار عباس احمد آخوندی شب گذشته در مراسم عملیات اجرایی بخشی از پروژه آزاد راه حرم تا حرم در مسیر سبزوار – نیشابور- مشهد افزود : اگر در این سرزمین کاری انجام دهیم قطعانشات گرفته از عقاید دینی و مذهبی ودر جهت اعتلای ایران اسلامیمان خواهد بود .

 وی از شهرستانهای سبزوار، نیشابورو مشهد بعنوان شهرهایی یاد کرد که مبین هویت ایرانی ما می باشد و می تواند برای ما درسی از سبک زندگی ایرانی و اسلامی و سرمشقی در توسعه تمدن باشد .

 آخوندی با بیان اینکه تمدن اسلامی ریشه در خراسان دارد و بسیاری از بزرگان این خطه بنیانگذاران توسعه روابط متقابل ایران و اسلام هستند، تصریح کرد : قطعا بیش از بحث ار تباطات ، بحث بازآفرینی و توسعه میراث معنوی شهرستانهایی مانند سبزوار و نیشابور برای ما بسیار مهم است .

 وی یاد آور شد : برای توسعه اینگونه شهرستانها نباید به طرح های جامع و تفضیلی اکتفا کرد .

 وی ادامه داد : باید در شهرهایی که بنیان تاریخی دارند، طرحهای باز آفرینی شهریبر مبنای توسعه میراث معنوی آن شهر طراحی و اجرا نماییم .

 وزیر راه و شهر سازی خاطر نشان کرد : شهر تنها یک مجموعه کالبد صرف نیست ، بلکه آنچه ثروت یک شهر را تشکیل میدهد، در واقع ثروت شهروندان ، نیروی انسانی و ثروت معنوی آن شهر می باشد که می تواند به آن توان توسعه و رشد بدهد .

 وی با تاکید بر گسترش توسعه فرهنگی ایران در سطح جهان اظهار داشت : بدون تردید باید به شهرستانهایی مانند سبزوارفراتر و عمیق تر نگاه کنیم و با مشارکت دادن مردم در طرحهای توسعه فرهنگی گامهای موثر تری برای آحاد جامعه اسلامی برداریم .

 آخوندی در عین حال گفت : با توجه به ظرفیت ، توانمندی و پتانسیلهای علمی و مذهبی مثبت و فوق العاده در سبزوار ،قطعا این شهرستان دارای شبکه های بسیار قوی تجاری ، تولیدی ، ارتباطات بین المللی و ... می باشد .

وی همچنین با تاکید بر جدی گرفتن بحث باز آفرینی شهری، خواستار ارتقاء کیفیت زندگی در این شهرستان تاریخی شد .

 آخوندی از مسئولان راه و شهر سازی استان خراسان رضوی، معاونین خود و سایردست اندر کاران خواست نسبت به طراحی در نحوی اتصال این آزاد راه به شبکه های سبزوار ، نیشابور و مشهد از هم اکنون اقدام نمایند .

 این وزیر دولت یازدهم گفت : در صورتی که در مسیر احداث این آزاد راه نیاز به ایجاد و احداث پایانه های مسافری و بار همزمان با طراحی جاده می باشد، این طراحی نیز صورت پذیرد .

رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: سهم خراسان رضوی از دو هزار کیلومتر آزادراه کشور تنها 35 کیلومتر است .

دکترمحمدرضا محسنی ثانی ابراز امیدواری کرد با تکمیل آزادراه حرم تا حرم شاهد ارتقا در این بخش باشیم .

نماینده مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی خواستار توجه بیشتر به جاده های خراسان رضوی شد وافزود : سهم حوزه انتخابیه از آسفالت راههای روستایی 75 درصد است که با شاخص استانی 93 درصد عقب افتادگی معنا داری دارد.

وی ادامه داد : به رغم اقدامات خوبی که در حوزه راهها انجام گرفته باید به وضعیت راههای شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، داورزن ، خوشاب عنایت ویژه شود .

نماینده دیگر مردم شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب ، داورزن و ششتمد در مجلس شورای اسلامی هم نیز  اظهار داشت : طی سالهای اخیر علیرغم مشکلات اقتصادی توجه خوبی به وضعیت راههای کشور شده است .

مهندس رمضانعلی سبحانی فر از وزیر راه و شهرسازی خواست تا برای تکمیل پروژه های نیمه تمام جاده ها و راههای روستایی شهرستان های سبزوار ، جوین ، جغتای ، خوشاب و داورزن مساعدت نمایند .

نماینده مردم سبزوار همچنین با اشاره به حجم تردد در جاده سبزوار به اسفراین خواستار تسریع در چهار بانده شدن این جاده شد .

فرماندار ویژه سبزوار نیز در این مراسم گفت : این شهرستان به عنوان دومین شهر خراسان رضوی در وسعت و جمعیت با قدمت بیش از شش هزار و 800 سال تمدن است .

احمد برادران افزود : سبزوار به عنوان دومین شهر دانشگاهی با بیش از 35 هزار دانشجو در هشت مرکز آموزش عالی است .

وی با اشاره به پتانسیل های سبزوار اظهار داشت : فرودگاه بین المللی ، دسترسی به راه آهن ، صنعت و معدن و صنایع تبدیلی کشاورزی از جمله زیرساخت های این شهرستان برای توسعه است .

نماینده عالی دولت در سبزوار  این شهرستان را مدخل ورودی استان خراسان رضوی  و میزبان سالانه بیش از 25 میلیون زائر حضرت ثامن الحجج (ع) معرفی کرد .

عملیات اجرایی بخشی از پروژه آزاد راه حرم تا حرم در مسیر سبزوار - نیشابور - مشهد شب گذشته طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی در 45 کیلومتری شرق سبزوار آغاز شد

استان خراسان رضوی با وجود شهر مقدس مشهد و ورود سالانه بیش از 20 میلیون مسافر، بیش از 28 میلیون تن کالای ورودی به پایانه ها و عبور بیش از 91 میلیون تن بار عبوری از آن دارای اهمیت فراوانی در شبکه حمل و نقل کشور است که همین امر احداث این آزادراه را توجیه می کند.

واقع شدن این آزادراه در مسیر کریدور شرق به غرب، وجود مراکز متعدد صنعتی، کشاورزی و نیز جاذبه های گردشگری بر اهمیت این مسیر در کریدورهای اصلی کشور افزوده است.

آزادراه حرم تا حرم در کریدور بین المللی حمل و نقل شرق به غرب و کریدور آسیایی با طول 850 کیلومتر چهار استان قم، تهران، سمنان و خراسان رضوی را به هم متصل می کند.

آزاد راه حرم تا حرم با ارتقای ضریب ایمنی رانندگی، کاهش مصرف سوخت، آلاینده های زیست محیطی و زمان سفر را نیز به دنبال خواهد داشت.

این آزادراه حد فاصل شهرهای مقدس قم و مشهد در چهار قطعه احداث می شود که اجرای مرحله نخست آن به طول 156 کیلومتر حد فاصل قم تا گرمسار توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) اجرا شده است. /  انتهای  

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.