سخنگوی اتاق بازرگانی مشهد گفت: واحدهای تولیدی خراسان رضوی تنها از ۴۷ درصد ظرفیت خود استفاده می‌کنند.

واحدهای تولیدی خراسان رضوی تنها از ۴۷ درصد ظرفیت خود استفاده می‌کنند‌

سخنگوی اتاق بازرگانی مشهد مقدس افزود: رونق اقتصادی با نگاهی به رفع موانع تولید و بهبود بازار می‌تواند شرایط مناسب اقتصادی را فراهم کند و در بعضی صنایع شاهد حرکت رو به جلویی  را شاهد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قوای سه گانه فعالیت‌های مثبتی در حوزه فراهم کردن زمینه برای جذب سرمایه‌گذار داشته است، خاطرنشان کرد: دولت برای کاهش تورم به دنبال اعمال سیاست‌های انبساطی نیست، بر همین اساس تورم به آرامی در حال کاهش است این در حالی است که میزان تورم در دولت تدبیر و امید از 40 به 15 درصد کاهش پیدا کرده است.

طیبی به تاکید ویژه استاندار خراسان رضوی مبنی بر جذب سرمایه گذاری در استان اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در شرایط فعلی زمینه برای جذب سرمایه گذاری در داخل کشور و به ویژه مشهد و استان فراهم است و در حال حاضر اتاق بازرگانی مشهد در حال بررسی زمینه‌های مناسب سرمایه گذاری در استان و شهر مشهد است.

طیبی با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیئت‌های اقتصادی بسیاری از کشورهای خارجی برای انجام فعالیت اقتصادی با فعالان استان صحبت‌هایی داشته‌اند، گفت: در همین راستا و در آینده نزدیک برنامه‌ای مناسب برای ایجاد تعامل و همکاری در این زمینه به نمایندگان بازرگانی داخلی و خارجی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر واحدهای تولید در استان تنها از 47 درصد ظرفیت خود استفاده می‌کنند، افزود: هم‌اکنون فعالیت واحدهای تولیدی در خراسان رضوی نسبت به سنوات گذشته وضعیت بهتری دارند اما برای توسعه فعالیت واحدهای تولیدی باید برنامه‌ریزی گسترده‌ای انجام شود.

سخنگوی اتاق بازرگانی مشهد با اشاره به اینکه سودهای بالای بانکی سبب افزایش قیمت تمام شده کالاها می‌شود، گفت: یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات اقتصادی بهره‌گیری از اقتصاد مقاومتی است.

طیبی با اشاره به‌اینکه میزان صادرات از خراسان رضوی در سال 93 نسبت به سال 92  افزایش5.6 درصدی داشته است، عنوان کرد: خراسان رضوی از جمله استان‌های سرآمد در حوزه صادرات کالای صنعتی به کارخانجات کوچک است.

وی تصریح کرد: اتاق بازرگانی برای رونق صادرات باید اطلاعات دقیق و به روزی در اختیار داشته باشد تا بتواند این اطلاعات را در اختیار سرمایه گذاران و تولید کنندگان داخلی و خارجی قرار دهد.

سخنگوی اتاق بازرگانی مشهد با بیان اینکه باید بستر مناسب برای سرمایه گذاری در مشهد و خراسان رضوی ایجاد شود، بیان کرد: یکی از مشوق های اصلی در سرمایه‌گذاری علاوه بر حمایت و هدایت میزاد سود دهی است.

طیبی با تاکید براینکه دولت باید مشوق‌های را برای بهبود حوزه صادرات ایجاد کند، گفت: خراسان رضوی از جمله استان‌های پیشگام در حوزه تولید فولاد  به عنوان یکی از صنایع صادراتی است اما با توجه به افزایش قیمت تولید فولاد  صادرات فولاد با مشکل رو به رو شده است.

سخنگوی اتاق بازرگانی مشهد به دستاوردهای اقتصادی و تولید دولت اشاره و بیان کرد: بهبود وضعیت تولید خودرو، ورود هواپیماهای جدید به ناوگان هوایی کشور، تامین اعتبار طرح‌های پتروشیمی، رونق اقتصادی و کاهش تورم بخشی از فعالیت‌های مثبت دولت است.

طیبی حمایت از صنعت داخلی و سرمایه‌گذاری را یکی از راه‌های حل مشکل اشتغال در کشور دانست و گفت: خوشبختانه برای بهبود وضعیت کسب و کار در کشور تلاش‌هایی از سوی دولت در دست انجام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.