مهناز خجسته نیا: قدس ویژه خراسان - لایحه افزایش کرایه در ناوگان اتوبوسرانی مشهد از سوی شهرداری به شورای اسلامی این شهر تحویل شد.

 درخواست افزایش 100 تومانی کرایه اتوبوس در مشهد

به گزارش خبرنگار ما، رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در تشریح جزییات این لایحه از سوی شهرداری گفت: پیشنهاد شهرداری مشهد افزایش 100 تومانی کرایه مسافر در ناوگان اتوبوسرانی است.

انتظاری هروی با بیان اینکه شهرداری مشهد این لایحه را با دو فوریت به شورا  ارسال کرده است، افزود: اما دو فوریت این لایحه از سوی اعضای شورای شهر رأی نیاورد و با یک فوریت برای بررسی به کمیسیونهای تخصصی حمل و نقل و برنامه و بودجه شورای شهر ارسال شد.

وی با اشاره به تأکید وزارت کشور مبنی بر افزایش نیافتن قیمت خدمات مسافر در ناوگانهای حمل و نقل عمومی اظهار داشت: اما افزایش 20 درصدی هزینه ها باید از این طریق جبران شود.

به گفته وی، سرجمع نظر اعضای شورای شهر مخالفت با افزایش کرایه اتوبوس است، اما اگر هم اصراری باشد تنها افزایش 50 تومانی نرخ کرایه منطقی خواهد بود.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه از ثبات کرایه قطار شهری خبر داد و گفت: قطار شهری در سال جاری هیچ افزایش قیمتی ندارد.

* هبه 314 میلیون تومانی بدهی مؤسسه معلولان فتح المبین

اعطای مجوز به شهرداری مشهد به منظور هبه 100 درصدی بدهی مؤسسه توانمند سازی و حمایت از معلولان و افراد بی سرپرست فتح المبین بابت هزینه صدور پروانه ساختمانی ملک متعلق به این مؤسسه با اظهار نظرهای متفاوتی از سوی اعضا روبه‌رو شد.

بر پایه این خبر، در زمان بررسی این لایحه در صحن علنی، باوجود موافقت کمیسیون فرهنگی مطالبی از سوی برخی اعضا مطرح که موجب جنجالی شدن رأی این مصوبه شد.

براساس این مصوبه به شهرداری مشهد اجازه داده شد 100 درصد بدهی (معادل 314 میلیون تومان) مؤسسه حمایت از معلولان فتح المبین را از محل کمک به امور خیریه بودجه سال 94 هبه کند.

انتقاد برخی اعضا از نحوه پوشش دختران معلول ذهنی فتح المبین در زمان شعرخوانی مراسم برگزار شده در این مؤسسه و عکس های درج شده در بروشورهای معرفی مؤسسه از جمله مواردی بود که به تذکر رئیس شورا مبنی بر پرهیز از تشویش رأی اعتماد اعضا از این مصوبه منجر شد.

 تأکید بر ضرورت امر به معروف و نهی از منکر، حضور یک روحانی در هیات مدیره از مواردی بود که به ترتیب از سوی موحدی، لطفی و نخعی راد مطرح شد، اما برخی اعضا مانند جهانبخش، فیاضی، جوادی و اخلاقی نسبت به سابقه طولانی و موفقیت این مؤسسه دفاع کردند.

به گفته اعضای موافق این مصوبه، اعطای مجوز هبه نوعی کمک به شهرداری مشهد است، زیرا اگر با کمک خیرین، دختران معلول ذهنی در این مؤسسه نگهداری نشوند هزینه های نگهداری آنها به طور غیرمستقیم سربار شهرداری خواهد شد.

در این جلسه با رأی موافق اعضای شورای شهر 100 درصد بدهی 371 میلیون تومانی مجتمع فرهنگی بیت الزهرا(س) وابسته به حوزه علمیه نرجس بابت هزینه های صدور پروانه ساختمان آن مجتمع واقع در خیابان صدف نیز از سوی شهرداری هبه شد. 

* مجوز احداث تصفیه خانه محلی در چهل بازه

در جلسه علنی روز گذشته شورای اسلامی شهر مشهد همچنین به شهرداری مشهد اجازه داده شد پروژه احداث تصفیه خانه فاضلاب لوکال پارک چهل بازه را با سرمایه گذاری بخش خصوصی و به صورت بی نام و به روش B.O.T و بهره برداری 15 ساله اجرا کند.

معاون خدمات و محیط زیست شهرداری مشهد در این خصوص گفت: براساس مطالعات انجام شده 15 نقطه در سطح شهر برای احداث تصفیه خانه محلی به منظور تامین آب برای آبیاری فضای سبزمشخص شده است.

کاظمی افزود: تصفیه خانه پارک چهل بازه یکی از این تصفیه خانه‌هاست که با ظرفیت 50 لیتر در ثانیه و تولید چهار هزار و 320 مترمکعب پساب در شبانه روز با حفظ استانداردهای زیست محیطی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: این تصفیه خانه با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی معادل 83 میلیارد و 600 میلیون ریال بنا می‌شود و تضمین شده پساب آن توسط شهرداری برای آبیاری فضای سبز خریداری شود.

او با اشاره به اینکه هر مترمکعب فاضلاب خام به مبلغ 300 ریال به سرمایه‌گذار از سوی شرکت آب و فاضلاب مشهد فروخته خواهد شد، گفت: این تصفیه خانه پس از 15 سال به شهرداری مشهد واگذار می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.