قدس آنلاین: معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی گفت: اساس کار باغدار استفاده از ارقام به‌روز است و یک میلیون هکتار از ۲.۵ میلیون هکتار باغ کشور به روز هستند.

یک میلیون هکتار از باغ‌های کشور به روز هستند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی طهماسبی دقایقی پیش در حاشیه مراسم تقدیر از کشاورزان نمونهع خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه مکانیزاسیون خط 3 با بودجه 3 هزار میلیارد تومان در حال گشایش است تا در اختیار کشاورزان در جهت خرید ادوات کشاورزی قرار گیرد.

وی افزود: ماشین‌های مولد بار، چرخ‌های معکوس و بحث سرمازدگی مرتبط با موضوع مکانیزاسیون هستند و در بحث کشاورزی به برنامه مطلوب ایران در زمینه زراعت، باغات، واحدهای دامپروری، طیور و شیلات رسیدیم و باید در این رابطه بیش از پیش گامهایی ثمربخش برداریم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: نیازها بیش از عرضه بوده و نیاز بخش کشاورزی زیاد است و شکاف موجود در این رابطه باید کاهش یابد.

طهماسبی تصریح کرد: حوزه باغبانی همانند سایر حوزه‌هاست و در بحث بهره‌وری آب هم سامانه نوین آبیاری در وزارتخانه جهاد کشاورزی تعریف شده است تا در قالب شرکتی تجمیع شوند و نمونه آن در کشور هست و تا 85 درصد بخشودگی دارد و از منبع تا پای گیاه حمایت می‌کند.

وی تأکید کرد: در بحث کسری بودجه آنچیزی که موردنیاز و تقاضاست حدود 500 میلیارد تومان است و تنها راه نجات بحران آبی اجرای همین طرح‌هاست.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: ساعت کار برخی از مجموعه‌ها کاهش یافته و به طور مثال در یکی از استانها از 22 حلقه چاه 16 حلقه پلمپ شد تا نیروها متمرکزتر فعالیت کنند و بیلان کاری را بلا ببرند.

طهماسبی گفت: موقعیت خراسان رضوی در بحث کشاورزی حساس  بوده و نیاز است که مردم از سفره‌های آبی و دشت‌ها درست استفاده کنند.

وی افزود: برای برنامه ششم توسعه توجه ویژه به سامانه‌های نوین آبیاری، گلخانه‌ها، کنترل محیط‌های کشت و اراضی شیب‌دار شده است.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد: 1700 هکتار گلخانه در کشور داریم و 2 هزار هکتار آن باید به گلخانه‌های مدرن‌تر تبدیل شوند و در این قسمت از نظر پهنه‌بندی به کانون‌های تولید و مصرف و همچنین انتخاب نوع تکنولوژی توجه شده و در این زمینه مصارف انرژی باید به حداقل برسند.

طهماسبی تصریح کرد: خراسان رضوی در موقعیت خوبی در این رابطه قرار دارد و زائران میلیونی امام رضا(ع) را هم در این استان داریم و باید از ظرفیت‌های موجود نهایت بهره را ببریم.

وی تأکید کرد: اساس کار باغدار استفاده از ارقام به‌روز است و یک میلیون هکتار از 2.5 میلیون هکتار باغ کشور به روز هستند و باید در بحث آبیاری، نهال، باغات، نباتات و غیره به دنبال تجهیز این حوزه‌ها باشیم.

معاون باغبانی وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: دولت با توجه به بضائتی که دارد کوتاهی نکرده و ظرفیت بخش کشاورزی بالاست و باید این بخش بیشتر از گذشته مورد توجه قرار گیرد، تا شاهد حاشیه‌نشینی نباشیم، همچنین در سال جاری برنامه‌هایی در سطح ملی تدارک دیده شده که در صحن مجلس بررسی می‌شود تا کمک مسئولان دولت و نمایندگان مجلس بتوانیم بهترین تصمیمات را در این رابطه بگیریم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.