قدس آنلاین – سبزوار : رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سبزوار اراضی ملی شهرستانهای داورزن و سبزوار را یک میلیون هکتار اعلام کرد و گفت : در راستای تثبیت مالکیت دولت بر عرصه های منابع طبیعی برای ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستانها سند مالکیت صادر شد.

سند دار شدن ۷۵۰ هزار هکتار از اراضی ملی شهرستان های سبزوار و داورزن

قاسم آخوندی در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین در سبزوار با بیان اینکه مراحل اداری سند دارکردن حدود 100 هزار هکتار دیگر از اراضی شهرستان های سبزوار و داورزن درحال انجام است افزود: در پی اجرای مقررات ماده دو و 56 قانون قطعی شدن مالکیت منابع طبیعی برای 850 هزار هکتار از اراضی این شهرستانها نقشه تهیه شده است .

وی با اشاره به اینکه هزینه سند مالکیت هر هکتار اراضی 50 هزار ریال است ، ادامه داد  : سال گذشته 200 میلیون ریال اعتبار برای سند دارکردن اراضی شهرستان های سبزوار و داورزن اختصاص یافت .

آخوندی خواستار اعتبارات بیشتر برای سند دار کردن اراضی ملی شهرستان های مزبور شد و اضافه کرد : اعتباری بالغ بر پنج میلیارد ریال برای سند دار کردن 100 هزار هکتار دارای نقشه در شهرستان های سبزوار و داورزن نیاز است.

رییس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری سبزوار یاد آور شد : از 750 هزار هکتار اراضی دارای سند مالکیت 50 هزار هکتار سند تکبرگی و مابقی دفترچه ای است .

وی اولویت امسال منابع طبیعی سبزوار را سند دار کردن 100 هزار هکتار اراضی دارای نقشه و سپس تک برگی کردن اسناد دفترچه ای براساس اختصاص اعتبار عنوان کرد و خاطر نشان کرد  : با تک برگی کردن اسناد اراضی ملی به شبکه ملی زمین در کشور می پیوندد. /   انتهای پیام  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.