نایب رئیس اتحادیه باغداران گفت: زمستان گرم و خشک گذشته، بهار کم بارش امسال، تغییرات ناگهانی دما و بارش‌های تند و بی‌موقع از جمله عوامل تهدیدزای تولید میوه در باغات کشور بودند.

۴ عامل گرانی میوه/ ناهماهنگی مسئولان منجر به واردات بی‌رویه میوه شده است
 
خبرگزاری فارس: 4 عامل گرانی میوه/ ناهماهنگی مسئولان منجر به واردات بی‌رویه میوه شده است
 
  •  

مجتبی شادلو نایب رئیس اتحادیه باغداران در مورد دلایل گرانی میوه گفت: زمستان گرم و خشک گذشته، بهارکم بارش امسال، تغییرات ناگهانی دما و بارش‌‌های تند و بی‌موقع از جمله عوامل تهدید‌زای تولید میوه در باغات کشور بودند.

شادلو اظهار داشت: عوامل مذکور باعث ریزش میوه قبل از فصل برداشت شد و در کنار آن عمل لقاح خوب انجام نشد و همین موضوع بر میزان تولید برخی انواع میوه‌ها مثل زردآلو و هلو تأثیر گذاشت.

نایب رئیس اتحادیه باغداران درباره واردات میوه، گفت: در حالی شاهد انواع مختلف میوه‌های خارجی در بازار هستیم که واردات هر نوع میوه‌ای به جز موز ممنوع است.

وی با بیان اینکه برخی محصولات کشاورزی مانند میوه‌ها جزو اقلام استراتژیک و ضروری نیست و نیازی به واردات، آن هم در حجم گسترده وجود ندارد، افزود: اغلب محصولات کشاورزی خواص مشابه دارند که می‌توان آنها را در فصل‌هایی که یک میو‌‌ه‌ای تولید نمی‌شود جایگزین یکدیگر کرد.

نایب رئیس اتحادیه باغداران ایران با بیان اینکه واردات بی‌رویه به تولید لطمه می‌زند، بیان داشت: بین مسئولان اجرایی و تصمیم‌گیر هماهنگی وجود ندارد و فقدان این مسئله باعث واردات بی‌رویه می‌شود.

شادلو اظهار داشت: سال گذشته علیرغم تأکید عده‌ای بر واردات پرتقال، بدون واردات تمام نیاز داخلی تأمین شد.

وی افزود: تکیه بر تولید داخلی نیازمند وفاق و همدلی است اما مداوم از طریق واردات به تولید داخلی لطمه می‌زنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بینام IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    یک فکری برای گرانی میوه بکنید حتی مغازه ها هم ورشکست شدند مردم نمیتونند بخرند ...
  • بی نشان IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    عزیز دل برادر تو که اطلاعات کافی نداری چرا خبر می ذاری مگه نمیدونی که علت گرانی میوه صادرات به آن به روسیه و کشورهای دیگر است ؟
  • واقعیت IR ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۲
    0 0
    زردآلو تو کشور تولید میشه کیلویی 8 تا ده تومن موز از آفریقا میاد کیلویی 3500 تومن از بس ملت ما فرصت طلب هستن رزق و روزیشون کساد شده