ایلام – خبرنگار قدس: معاون سیاسی – امنیتی استاندار ایلام گفت: در آینده ای نزدیک تفاهم نامه همکاری مشترک گردشگری استان ایلام و بابل عراق منعقد می شود.

انعقاد تفاهم نامه همکاری ایلام و بابل عراق در آینده ای نزدیک

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، حسین کلانتری در حاشیه سفر هیات سیاسی، اقتصادی و گردشگری استان بابل عراق به ایلام با بیان اینکه با حضور این هیات، تفاهم نامه کلی در زمینه های زیرساخت ها، فنی و مهندسی، تجاری، اقتصادی و بویژه توریسم و گردشگری با هدف توسعه همکاری ها منعقد خواهد شد، اظهارداشت: توسعه گردشگری و حضور گردشگران عراقی در استان ایلام با توجه به موقعیت استان، باعث رونق اقتصادی، ایجاد اشتغال، بهبود فضای کسب و کار و درآمدزایی می شود.

وی با اشاره به اینکه لازمه گسترش و توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف و بخصوص گردشگری، احداث هتل پنج ستاره و استانداردسازی و کیفیت بخشی خدمات است، افزود: استان بابل عراق دارای یک موقعیت استراتژیک بوده و بدلیل ویژگی های تاریخی، فرهنگی و مذهبی برجسته ای که دارد از مهمترین استان های کشور عراق است.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار ایلام به نشست مشترک استاندار ایلام، معاونین استاندار و مدیران کل دستگاه های اجرایی استان با هیات عالیرتبه استان بابل عراق به ریاست جانشین استاندار بابل اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: در این نشست که مسئولان دولتی و بخش خصوصی و مدیران شرکت های بزرگ گردشگری و سرمایه گذاری این استان حضور داشتند، چارچوب های انعقاد تفاهم نامه به صورت کلی تعریف شده و بعد از توافق نهایی به امضای طرفین خواهد رسید.

حسین کلانتری استان های دیگر کشور و حتی دیگر کشورهای همسایه را علاقمند به گسترش روابط با استان بابل عراق دانست و بیان داشت: استان ایلام بدلیل نزدیکی به این استان دارای موقعیت ویژه ای است که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

وی با اشاره به اینکه مسوولان استان بابل عراق نیز علاقمند به توسعه همکاری ها با ایلام بوده و انگیزه بالایی برای انعقاد تفاهم نامه مشترک دارند چون انعقاد تفاهم نامه، نقشه راه ارتباط چند جانبه بین دو استان ایلام و بابل عراق را ترسیم می کند، یادآور شد: عمران شهری، سیستم فاضلاب، مخابرات، نیازهای بازار شامل مواد غذایی و لبنی و مصالح ساختمانی در همه بخش ها از جمله نیازهای استان بابل عراق است و آنها تمایل بسیاری برای رفع این نیازها از طریق استان ایلام دارند.

معاون سیاسی – امنیتی استاندار ایلام حذف روادید در مرز بین المللی مهران را در توسعه روابط دو جانبه مهم ارزیابی و تصریح کرد: برای توسعه و تسهیل همکاری ها باید زمینه رفت و آمد آسان اتباع دو استان فراهم شود و حذف روادید در مرز بین المللی مهران نیازمند پیگیری بیشتر و هماهنگی و همکاری وزارتخانه های خارجه و کشور ایران و عراق است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.