طی روزهای اخیر خبرهای متعددی درباره تلاش برخی دست های پشت پرده و چهره های سیاسی برای کسب مناصب ورزشی به گوش می رسد. این تلاش ها در شرایطی است که انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد و مناصب ورزشی نیز تاثیر بسزایی در چهره شدن افراد میان مردم جامعه دارد.

دستور یک مقام عالیرتبه دولتی به وزیر ورزش/ عزم جزم دولتی ها برای جلوگیری از ورود سیاسیون به ورزش


در طول سال های اخیر به ویژه در دوران 8 ساله ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد، ورزش کشور یکی از بخش هایی بود که بیش از حد دچار سیاست زدگی شده بود و از مدیران راس دستگاه ورزش گرفته تا اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل باشگاه ها، همه از جمله افرادی بودند که یا مناصب سیاسی داشتند و یا اینکه پیشینه آنها غیر ورزشی بود. همین مسئله موجب کاهش میل و اشتیاق به ورزش به خصوص در میان جوانان شد.  
 
با روی کار آمدن دولت یازدهم این امیدواری ایجاد شد که ورزش از سیاست جدا شود. از همان ابتدا نیز دولتی ها با دست گذاشتن روی چهره های ورزشی نشان دادند که سعی دارند مناصب ورزشی را به ورزشی ها بسپارند.  حالا در همین خصوص نیز شنیده می شود یکی از مقامات عالی رتبه دولت خواستار سپردن مناصب ورزشی به ورزشی ها شد .
 
در پی سخنرانی محمود گودرزی، وزیر ورزش و جوانان در نخستین گردهمایی مشترک معاونان و مدیران کل ستادی و استانی وزارت ورزش و جوانان درمشهد مقدس که گفته بود "به دلیل برگزاری انتخابات در سال جاری، شرایط درحوزه ورزش بسیار حساس است زیرا برخی فعالان سیاسی تمایل بهاستفاده از این فضا برای فعالیت‌های انتخاباتی خود دارند. هیچ استانی نباید زمینه را برای استفاده‌های ابزاری از ورزش فراهم کند، ورزش یک فضای بسیار جذاب برای گروه‌های سیاسی و اقتصادی است و رفتارهای سیاسی مدیران استان‌ها می‌تواند اقدامات وزارتخانه را تحت تأثیر قراردهد. جاذبه‌های عمومی ورزش افراد سیاسی را برای کسب آرا بیشتر ازاین فضا به خود جذب می‌کند. آنچه مدنظر رییس جمهور است، اینکه سایه سیاست باید از سر ورزش کنار برود تا زمینه رشد و توسعه در کشورفراهم شود. اگر برخی از مدیران برداشت و رفتاری غیر از این داشته باشند، به هیچ وجه پذیرفته نیست و با قاطعیت برخورد خواهد شد."  حالا نیز شنیده شده است اخیرا یکی از مقامات عالی رتبه دولت در دیدار با گودرزی وزیر ورزش به وی دستور داده که در مدیریت فدراسیون ها و باشگاه های بزرگ از ظرفیت های چهره های ورزشی  استفاده شود .
 
در این دیدار این مقام عالی رتبه دولت با اشاره به اینکه ورزش را باید از سیاست دور کرد و ورزش را ورزشی ها اداره کنند نه سیاسیون ، خواستار دقت و توجه بیشتر گودرزی در انتصابات شده است .  
 
در این خصوص طی روزهای اخیر خبرهای متعددی درباره تلاش برخی دست های پشت پرده و چهره های سیاسی برای کسب مناصب ورزشی به گوش می رسد. این تلاش ها در شرایطی است که انتخابات مجلس شورای اسلامی اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد و مناصب ورزشی نیز تاثیر بسزایی در چهره شدن افراد میان مردم جامعه دارد.  

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.