قدس آنلاین- تبریز: مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز با اشاره به آغاز فصل گرما و حفظ و نگهداری از فضای سبز گفت: مناطق دهگانه شهرداری تبریز باید هر چه سریع تر نسبت به جابه جایی و تغییر نوع گلهای کاشته شده در سطح شهر اقدام کنند.

گلهای مناسب با فصل گرما در تبریز کاشته می شود/کاشت 800 هزار درخت متناسب با اقلیم بومی در تبریز

 به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین حسن زاده صبح امروز در جلسه مشترک با مدیران فضای سبز مناطق دهگانه تبریز با بیان این مطلب اظهار داشت: با شروع فصل گرما تعدادی از گلهای کاشته شده در سطح تبریز نیاز  به جا به جایی و تغییر دارند که باید سریعا تغییر داده شده و همچنین به نوع گلهای انتخابی برای کاشت از لحاظ مقدار آب مورد نیاز و آبیاری آنها دقت شود.

وی با تقدیر و تشکر از مدیران فضای سبز مناطق جهت کاشت های بهاره انجام یافته در سطح شهر، افزود: اقدامات اخیر رضایت نسبی شهروندان را به همراه داشته است ولی در عین حال باید بیش از گذشته در انجام امور و جلب رضایت مردم تلاش شود.

حسن زاده با اشاره به گلکاری های سطح شهر و لزوم همگان سازی آنها با شرایط خاص آب و هوایی در فصل تابستان، اظهار داشت: دو ماه آینده برای فضای سبز تبریز روزهای خاص و حساس است و باید سعی کنیم در این ماهها، اقداماتی که در طول سال انجام یافته زیر سال نرود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین با تاکید بر لزوم توجه به وضعیت آبیاری فضای سبز تبریز تصریح کرد:به دلیل بحران دریاچه ارومیه شهروندان به وضعیت بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب حساسیت بالایی دارند.

وی افزود: به همین دلیل باید سعی شود از ابتدای تیر ماه از آبیاری در ساعات گرم روز اجتناب شده و این آبیاری به ساعات سرد و شبانه موکول شود چرا که از طرفی هم آبیاری در ساعات گرم موجب کیفیت مطلوب نمی شود.

حسن زاده یادآور شد: امیدواریم با اقداماتی که در این راستا انجام می شود، مردم بازتاب این اقدام را ببینند و انتظارات آنها برآورده شود.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سم پاشی های انجام یافته در سطح شهر جای تشکر دارد، اظهار داشت: انتظار داریم کارشناسان و ناظران موارد باقی مانده و محدود که هنوز عمل سم پاشی در آن نقاط صورت نگرفته را را بررسی کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی ادامه داد: همچنین در مورد هرس شاخ و برگ درختان نیز باید برنامه ریزی برای هرس پاییزه را آغاز کنیم تا برای بهار آینده از بابت هرس مشکلی نداشته باشیم.

حسن زاده با اشاره به کاشت لاله در تمامی نقاط تبریز طی سال آینده گفت: هر منطقه ای که برای کاشت لاله درخواست دارد باید محل و تعداد مورد نیاز خود را اعلام کرده تا پس از آن مناقصه را برگزار کنیم.

مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری تبریز به تاکید شهردار تبریز مبنی بر آغاز نهضت درختکاری در تبریز، گفت: دکتر نجفی تاکید اکیدی بر  کاشت درختان پهن برگ، درختان بومی و علی الخصوص کاشت چنار دارند و بنا شده پس از اقدامات عمرانی سطح شهر، نهضت درختکاری آغاز شود.

وی ادامه داد: در این راستا از طریق اعلام نیاز توسط مناطق مختلف حدود 800 هزار درخت از طریق شهرداری مرکز خریداری شده و در سطح تبریز کاشته می شود.

حسن زاده با بیان اینکه از مناطق انتظار داریم هر چه سریع تر گزارش عملکرد احداث پارکهای محله ای خود را اعلام نمایند، تصریح کرد: هم اکنون کار کاشت نهاده در رفوژ میانی اتوبان شهید کسایی آغاز شده که برای هر منطقه که جهت پایداری فضای سبز اقدام کند جایزه ای برای مدیر و سر ناظر آن منطقه در نظر می گیریم .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.