وزارت بهداشت یمن در گزارشی اعلام کرد که به دنبال وضعیت جنگ زده این کشور بیش از ۳ هزار نفر از شهروندان یمنی به تب شدید و مالاریا مبتلا شده اند.

ابتلای بیش از ۳ هزار نفر به تب شدید و مالاریا/ انهدام انبار دارو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المسیره، وزارت بهداشت یمن در گزارشی اعلام کرد که در پی اوضاع نابسامان زندگی در این کشور که در پی تجاوز عربستان سعودی آغاز شده است سه هزار و ۱۱۲ نفر به تب شدید و ۲۰ نفر به مالاریا مبتلا شده اند.

در این گزارش آمده است: همچنین ۷۸ نفر از شهروندان یمنی بر اثر حملات عربستان سعودی به یمن دچار معلولیت جسمی شده اند.

در ادامه گزارش گفته شده است که انبار دارو در استان صعده که متعلق به آکسفام بوده است از سوی جنگنده های سعودی منهدم شده است.

وزارت بهداشت یمن همچنین اعلام کرد که جنگنده های متجاوز سعودی از سلاح های ممنوعه بین المللی در یمن استفاده کرده اند.

تصمیم احزاب داخلی یمن برای عدم مشارکت در نشست ژنو

شبکه المیادین اعلام کرد که احزاب داخلی یمن در آخرین لحظات از مشارکت در نشست ژنو درباره این کشور منصرف شدند.

بر اساس گزارش این شبکه لبنانی، احزاب داخلی یمن اعلام کردند که تحت هیچ شرایطی حاضر به شرکت در نشست ژنو به شکل کنونی آن نیستند.

این در حالی است که برخی منابع از احتمال تعویق زمان برگزاری نشست ژنو درباره یمن که قرار است روز دوشنبه هفته جاری برگزار گردد، خبر می دهند.

۶۹ شهید و زخمی در حمله سعودیها به منطقه «میعاد» صنعاء

جنگنده های آل سعود در ادامه جنایت های خود علیه مردم یمن، منطقه «میعاد» واقع در شهر صنعاء را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، به دنبال بمباران این شهر ۶۹ یمنی به شهادت رسیده و یا زخمی شدند. حال شماری از زخمی ها وخیم گزارش شده است.

به گفته شاهدان عینی تعداد زیادی از قربانیان و مجروحان این حمله را زنان و کودکان یمنی تشکیل می دهند.

حملات جنگنده های سعودی به دیگر نقاط صنعاء همچنان ادامه دارد.

حمله هوایی به قلعه تاریخی در استان صعده/بمباران شهر عتق

جنگنده های ائتلاف ضد یمن قلعه تاریخی حرم را در زارح واقع در استان صعده مورد پنج حمله هوایی قرار دادند.

شبکه المیادین نیز از سه حمله هوایی به یک پایگاه نظامی در شهر عتق در شبوه خبر داد.

همچنین ارتش و کمیته های مردمی در پاسخ به حملات ائتلاف ضد داعش به رهبری ریاض به مناطق مختلف یمن، مرکز فرماندهی گارد مرزی عربستان در ظهران را مورد هدف حملات موشکی قرار دادند.

انصارالله یمن خبر درگذشت عبدالملک الحوثی را تکذیب کرد

انصارالله یمن با انتشار یادداشتی در پایگاه ارتباط اجتماعی توئیتر  ادعای برخی رسانه های سعودی مبنی بر درگذشت «عبدالملک الحوثی» رهبر انصارالله یمن را رد کرد.

در این یادداشت تصریح شده است: این اولین بار نیست که چین شایعاتی منتشر می شود و منبع چنین ادعاهایی رسانه های دشمن متجاوز گر است و در همین جا تاکید می کنیم که حال الحوثی خوب است.

 رسانه های سعودی شب گذشته با انتشار خبری مدعی شدند که الحوثی در حملات هوایی ائتلاف ضد یمن به مناطق مختلف این کشور درگذشته است.

الحوثی پیشتر نیز پس از انتشار چنین مدعایی توسط رسانه های سعودی با ظاهر شدن در یک سخنرانی ویدئویی کذب بودن این ادعا را اثبات کرد.

حملات هوایی سعودی به صنعاء و حجه/ اصابت ۴۶ موشک به عربستان

جنگنده های متجاوز عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن منطقه «بنی معاذ» در صنعاء را در ۴ نوبت بمباران کردند.

المیادین نیز گزارش داد که عربستان سعودی مناطق «المداحشه» و «وادی بن عبدالله» و گمرک حرض در استان مرزی حجه را هدف حملات خود قرار داد.

از سوی دیگر نیروهای ارتش و کمیته های مقاومت مردمی یمن پایگاه «نهوقه» در نجران عربستان سعودی را هدف حملات خمپاره ای و توپخانه ای قرار دادند.

این نیروها همچنین با ۴۶ فروند موشک پایگاه های «العین الحاره»، «الخوبه»، «السوده» و ایستگاه گاز در عربستان سعودی را هدف قرار دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.