قدس انلاین-زنجان: سال گذشته یک‌هزار و ۸۰۰ دانش‌آموز در طرح نشاط معنوی حضور داشتند.

اجرای طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در امامزادگان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از زنجان،مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان  در نشست خبری اظهار کرد: از جمله طرح‌های موفقی که در راستای تبدیل بقاع به قطب فرهنگی اجرای می‌شود، طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی است.
حجت‌الاسلام علی باقری با اشاره به اینکه طرح ضیافت الهی در ماه رمضان و طرح نشاط معنوی نیز در ایام تابستان اجرایی می‌شود، بیان کرد: طرح نشاط معنوی به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان و طرح ضیافت الهی نیز با هدف ارتقای سطح بینش و معرفت روزه‌داران به میزبانی بقاع متبرکه اجرایی می‍‌‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه طرح نشاط معنوی در جوار 18 بقعه متبرکه استان اجرایی می‌شود، اضافه کرد: این طرح با هدف آموزش آموزه‌های دینی به نوجوانان اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه سال گذشته یک‌هزار و 800 دانش‌آموز در طرح نشاط معنوی حضور داشتند، پیش‌بینی کرد: امسال بیش از 2 هزار نفر در این طرح شرکت  می کنند.
باقری با بیان اینکه سوق دادن جوانان به مسائل دینی و قرآنی از اهداف اجرای این طرح فرهنگی است، افزود: طرح نشاط معنوی به صورت اردوهای یک روزه نیز برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح ضیافت الهی بیان کرد: موقوفاتی که در راستای ترویج فرهنگ اهل بیت و قرآن در ایام سوگواری شهادت مولای متقیان است، در این طرح هزینه می‌شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان همچنین از اجرای طرح افطاری در جوار بقاع متبرکه خبر داد و گفت: این طرح در راستای اجرای نیات واقفین اجرا می‌شود.
وی با بیان اینکه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی از اهداف اجرای طرح ضیافت الهی است، تصریح کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده طرح ضیافت الهی در جوار 23 بقعه متبرکه استان زنجان اجرایی خواهد شد.
باقری برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری جلسات جزء خوانی و تفسیر قرآن کریم را از دیگر برنامه‌های اجرایی اوقاف در ماه رمضان اعلام کرد و افزود: جلسات تفسیر قرآن کریم از سوی ائمه جماعات و اساتید تفسیر استان زنجان برگزار می‌شود.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.