پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: قائم مقام صنعتی و امور معدنی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از همکاری شرکت روسی و بخش خصوصی استان در حوزه معدن خبر داد و گفت: ذخیره قطعی معدن طلای خاروانا ۳۰ میلیون تن طلا با عیار پنج درصد است.

ذخیره قطعی معدن طلای خاروانا ۳۰ میلیون تن است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سیدمرتضی نیرومنداسکویی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه با اعلام این خبر افزود: ذخیره قطعی این معدن 30 میلیون تن طلا با عیار پنج درصد است.

وی با اشاره به اینکه ماشین‌آلات مورد استفاده در این معدن تماماً ایرانی است، افزود: هزینه خرید ماشین‌آلات بالغ بر 5 میلیون دلار برآورد شده است.

نیرومنداسکویی با اشاره به رفت و آمد هیئت‌های اقتصادی از کشورهای مختلف به تبریز و آذربایجان‌شرقی، گفت: مدیریت اجرایی استان هیچ محدودیتی برای حمایت از سرمایه‌گذاری ندارد و برای رفع موانع و مشکلات در این زمینه آماده است.

وی با تاکید بر جایگاه بخش معدن در سند تدبیر و توسعه استان و وجود معادن غنی مس و طلا در استان اظهار کرد: از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داخلی و خارجی در این زمینه حمایت می‌کنیم. 

نیرومند اسکویی ابراز امیدواری کرد با عملیاتی شدن این طرح تا یک سال آینده شاهد استخراج و تولید محصول از این معدن باشیم.

معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: تا امروز 30 میلیون دلار در این معدن سرمایه‌گذاری شده است که در صورت بهره‌‌برداری از آن 400 شغل جدید ایجاد می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.