قدس آنلاین - رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: نمودار تغییر قیمت ها به ویژه برای اقلام اساسی یک خط صاف است به بیان دیگر از ابتدای سال جاری هیچ افزایش قیمتی در موارد اقلام راهبردی مشاهده نشده است.

امسال هیچ افزایش قیمتی در موارد اقلام راهبردی مشاهده نشده

 

به گزارش قدس آنلاین علی باخرد در نشست خبری امروز با خبرنگاران ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: حتی در برخی از موارد مانند خرما قیمت ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

وی با اشاره به اقداماتی که برای کنترل بازار و نظارت بر قیمت ها در ماه مبارک رمضان در حال انجام است تصریح کرد: طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان به اجرا در آمده است که در آن 7 پایگاه برای دریافت شکایات مردم در نقاط پرتردد شهر مستقر شده اند.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: این طرح که تا پایان تیر ماه ادامه دارد توسط طرح تابستانه تا 31 شهریور سال جاری به طول ی انجامد ادامه پیدا می کند.

باخرد رسیدگی به شکایات به ویژه در ایام پیک را یکی از محورهای اصلی فعالیت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی عنوان کرد و یادآور شد: به تمام شکایات رسیده چه از طریق سامانه 124 و چه به صورت حضوری در 24 ساعت رسیدگی می شود و کد رهگیری به مخاطب داده می شود.

وی تصریح کرد: همچنین گشت های مشترکی برای نظارت و بازرسی اصناف در نظر گرفته شده است که در آنها به صورت تصادفی به واحدهای صنفی سرکشی می شود و در صورت انجام تخلف از جمله، گرانفروشی و یا نصب نکردن برچسب قیمت روی جنس اعمال قانون به نحو مقتضی انجام می شود.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: برای انجام این امر 300 نفر بازرس در نظر گرفته شده است که علاوه بر این تعداد 200 ناظر افتخاری نیز برای همکاری اعلام آمادگی کرده اند.

باخرد با اشاره به موضوع افزایش قیمت سوخت خاطرنشان کرد: ممکن است در برخی از اقلام افزایش قیمتی به وجود بیاید ولی با بخشنامه صادره تمام این افزایشاات باید با مصوبه کمیسیون تنظیم بازار باشد که تا این لحظه در این زمینه از هیچ صنفی چیزی ابلاغ نشده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.