قدس آنلاین - معاون امور باغی و زراعی جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی جز استان های برتر در زمینه تولید محصولات سالم گواهی نامه دار است.

خراسان رضوی جزو رتبه های برتر در تولید محصولات سالم است

 

به گزارش قدس آنلاین محمد صبور بیلوندی در نشست خبری معاون امور باغی و زارعی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: در حال حاضر 10 هزار و 174 هکتار زیر پوشش این محصولات قرار گرفته که جمعا 135 تن محصول دریافت کرده اند.

وی تصریح کرد: در سال 93  تعداد 667 پروانه برای مزارع صادر شده است که نسبت به سال 90 رشد بسیار چشمگیری داشته است.

معاون امور باغی و زراعی جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: افزایش میزان تولید این محصولات می تواند نویدی برای سایر کشاورزان باشد تا به سمت تولید این محصولات و اخذ گواهی محصول سالم و مطمئن پیش بروند.

صبوری بیلوندی در تعریف محصول کشاورزی سالم تأکید کرد: نمونه های محصولات این مزارع در آزمایشگاه های اداره استاندارد و یا کلینیک های گیاه پزشکی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرند و میزان باقی مانده سموم در آنها بررسی می شود و در صورت منطبق بودن با الگوهای تعریف شده به آنها گواهی اهدا می شود.

وی ادامه داد: در مجموع هدف کلی از اجرای طرح های مختلف در جهاد کشاورزی خراسان رضوی حرکت به سوی محصولات غذایی سالم است تا بتوان سطح زیر کشت این محصولات را افزایش داد.

معاون امور باغی و زراعی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به میزان تولید محصولات ارگانیک تصریح کرد: در حال حاضر حدود 15 هزار و 300 هکتار سطح زیر کشت این محصولات است که حدود 7 هزار تن محصول از این مزارع تولید شده اند.

صبوری بیلوندی افزود: در حال حاضر سیاست کلی جهاد کشاورزی به سمت تولید محصولات سالم است زیرا افزایش سطح زیرکشت محصولات ارگانیک سبب افزایش قیمت ها و کاهش حجم غذای تولید شده می شود.

وی در ارتباط با میزان توسعه گلخانه ها در استان خراسان رضوی اظهار داشت: در حال حاضر 879 واحد گلخانه ای در استان خراسان وجود دارد که 3 هزار و 719 نفر به این واسطه مشغول کار شده اند.

معاون امور باغی و زراعی جهاد کشاورزی خراسان رضوی تولید جهانی زعفران را در حال افزایش اعلام کرد و متذکر شد: نکته مثبتی که در این زمینه کشت این گیاه در کشور ما وجود دارد انتقال کشت این محصول از واحدهای خرد به کشاورزان بزرگ است که می تواند ارائه خدمات به آنها را بهبود بخشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.