قدس آنلاین: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان از در دستور کار قرار گرفتن برنامه‌های فرهنگی خبر داد و گفت: در 200 امامزاده استان طرح اوقات فراغت در قالب طرح "نشاط معنوی" برگزار می‌شود.

200 امامزاده استان اصفهان میزبان اجرای طرح اوقات فرغت می شوند

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حجت‌الاسلام رضا صادقی در آیین افتتاح طرح غنی‌سازی فعالیت‌های اوقات فراغت تابستانه مساجد استان اصفهان با اشاره به اینکه در ایام تابستان دوره‌‌های آموزشی،‌ فرهنگی،‌ هنری و فنی برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این راستا راه‌اندازی تورهای گردشگری با همکاری شهرداری‌های استان نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی با اشاره به اجرای طرح ملی حفظ قرآن طی چهار سال گذشته افزود: این طرح بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت بیش از 10 میلیون حافظ قرآن برنامه‌ریزی شده و تاکنون از سهم 80 هزار نفری استان اصفهان تاکنون 60 هزار تحقق یافته که هر فرد حداقل سه جزء از قرآن را حفظ کرده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان تصریح کرد: در اجرای طرح ملی تربیت حافظان قرآن در استان اصفهان 570 نفر مربی فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه برگزاری سه وعده نماز در تمام امامزادگان و برگزاری احیای شب‌های جمعه و شب‌های قدر در امامزادگان برگزار می‌شود، گفت: در ماه مبارک رمضان قرآن در امام‌زاده هلال ابن محمد و امام‌زاده نرمی دولت‌آباد و زینبیه برگزار می‌شود.

صادقی با اشاره به حضور مربیان حفظ قرآن در 183 بقعه متبرکه استان اصفهان گفت: در 194 امامزاده استان کتب تخصصی حوزه قرآن و وقف نیز چاپ و توزیع می‌شود.

وی در ادامه داد: تمام اقدامات فرهنگی این سازمان در راستای تبدیل بقاع متبرکه کشور به قطب‌های فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان با تأکید بر اینکه اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان نیز به تبع سازمان اوقاف برنامه‌های فرهنگی را در دستور کار خود دارد، بیان کرد:‌ بر این اساس با برنامه‌ریزی صورت گرفته برنامه‌ای این اداره برای اوقات فراغت در قالب طرح «نشاط معنوی» در 200 امامزاده در سطح استان اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.