قدس آنلاین- ایلام: مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در ماه مبارک رمضان کنترل و نظارت بر اماکن عرضه فرآورده های خام دامی تشدید می شود.

نظارت بر عرضه فرآورده های خام دامی در ایلام تشدید می شود

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، دکتر وهاب پیرانی با بیان اینکه طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در ماه مبارک رمضان توسط اداره کل دامپزشکی استان اجرا می گردد، اظهارداشت: برای اجرای طرح  24 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی سازماندهی شده که در دو شیفت کاری ( 8 صبح لغایت 14 بعد از ظهر و 14 لغایت 20 شب) بر مراکز توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی، خوردوهای ویژه حمل فرآورده های خام دامی، کشتارگاه های دام و طیور، سردخانه های نگهداری فراورده های خام دامی، کارگاه های فراوری و بسته بندی فرآورده های خام دامی نظارت می نمایند.

وی با اشاره به اینکه مصرف فرآورده های خام دامی از قبیل شیر، گوشت قرمز، گوشت سفید، (ماهی و مرغ)، تخم مرغ و ... در ایام ماه مبارک رمضان افزایش می یابد، افزود: 800 عامل بیماری زای مشترک بین انسان و دام وجود دارد که در صورت خرید فرآورده های خام دامی از مراکز غیر مجاز امکان ابتلا به بیماریهای مشترک وجود خواهد داشت و از هم استانی های گرامی در خواست می گردد فرآورده های خام دامی را از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی خریداری نموده و در هنگام خرید به تاریخ تولید و تاریخ انقضا توجه نمایند.

مدیرکل دامپزشکی استان ایلام افزایش دما را در فساد فرآورده های خام دامی مؤثر دانست و تأکید کرد: شهروندان گرامی از خرید مرغ، تخم مرغ، ماهی و گوشت که در خارج یخچال نگهداری می شوند جداً خودداری نمایند.

دکتر وهاب پیرانی شماره چهار رقمی 1512 را آماده دریافت هرگونه تخلف بهداشتی در عرضه فرآورده های خام دامی در سطح استان عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: شهروندان در هنگام خرید گوشت چرخ کرده، دقت نمایید که گوشت در حضور آنها چرخ شود و از خرید گوشت چرخ کرده که قبلا توسط بعضی متصدیان قصابی ها آماده شده است خودداری نمایند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.