دبیر شورای عالی امنیت ملی در واکنش به برخی ادعاهای دشمنان مبنی بر محدودسازی توان هسته ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران گفت: دانش هسته ای صلح آمیز در ایران بومی و متکی بر دانشمندان جوان ایرانی است و مذاکرات یا هرگونه توافقی مانع ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای نمی شود.

شمخانی: مذاکرات یا هرگونه توافقی مانع ادامه برنامه صلح آمیز هسته ای نمی شود
 

 به گزارش ایرنا از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، علی شمخانی روز سه شنبه در بازدید از پارک علم و فناوری پردیس در جمع خبرنگاران از تلاش و فعالیت های گسترده در این مرکز و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تقدیر کرد.

دبیرشورای عالی امنیت ملی اظهارداشت: توان نرم جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر دانش و توسعه علمی است و این موضوع دارای پشتوانه فرهنگی و برگرفته از آموزه های دینی مبنی بر لزوم حرکت در مسیر مرز گستری است که عامل قدرت ساز محسوب می شود.

شمخانی یادآور شد: فرهنگ سازی و حمایت از شرکت های دانش بنیان و تبدیل شدن محصولات آن به کالای مورد استفاده و نیاز جامعه امری مهم و ضروری است و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی خود را موظف به حمایت و فراهم آوردن تسهیلات لازم در این زمینه می داند.

وی، توسعه اقتصاد دانش بنیان را یکی از سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در این زمینه با خیزش و جهش علمی در آینده نزدیک شاهد بی اثر شدن تحریم خواهیم بود.

نماینده رهبر معظم انقلاب در شورای عالی امنیت ملی همچنین گفت: آشنایی مردم و مسوولان با ظرفیت های عظیم علمی، پژوهشی و استعدادهای کم نظیر جوانان ایرانی ضمن افزایش اعتماد به نفس ملی و ایجاد باور عمومی نتیجه بخش بودن اقتصاد مقاومتی و مسیر ناکارآمد نمودن تحریم های ظالمانه و مقاومت در برابر زیاده خواهی قدرت های استکباری را نشان خواهد داد.

شمخانی امروز ضمن بازدید از بخش های مختلف فعال در پارک علم و فناوری پردیس در جریان آخرین دستاوردهای تولید شده در این مرکز قرار گرفت.



**مسوولان کشور از حرکت جدید اقتصاد دانش بنیان در کشور حمایت کنند

به گزارش ایرنا، دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در جمع خبرنگاران گفت:یکی از بحث های جدی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،اقتصاد دانش بنیان است و مسوولان کشور باید از این حرکت جدید در کشور حمایت کنند، بحث جدی آن بحث فرهنگ سازی عمومی است.

وی اظهار امیدواری کرد با کمک شورای عالی امنیت ملی مصوبات خوبی در این خصوص داشته باشیم و در این حرکت از حمایت های شورای عالی برخوردار شویم.

وی یادآور شد: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز آماده است که هر کمکی در جهت توسعه فرهنگ اقتصاد دانش بنیان در کشور انجام دهد.

پارک علم و فناوری پردیس در سال 1380 به عنوان اولین پارک علم و فناوری کشور در استان تهران تاسیس و اکنون شرکت های دانش بنیانی در زمینه نانو ، تجهیزات پزشکی ، آی سی تی و غیره فعال است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.