۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
کد خبر: 289880

شهدا ابزار نیستند؛ آرمانند. اگر حرفی می زنیم و پوستری برای شهدا می سازیم، باید بر محور وحدت باشد. آنقدر بفهمیم که آنها زنده اند و «زنده به گور» نشدند! بدانیم که باورهای سطحی و بهره برداری های عمیق، آن عزیزان را بدون ما به بهشت خواهد برد!

واکنش دفتر روحانی به حاشیه تشییع شهدا

 ایرنا: شهدا ابزار نیستند؛ آرمانند. اگر حرفی می زنیم و پوستری برای شهدا می سازیم، باید بر محور وحدت باشد. آنقدر بفهمیم که آنها زنده اند و «زنده به گور» نشدند! بدانیم که باورهای سطحی و بهره برداری های عمیق، آن عزیزان را بدون ما به بهشت خواهد برد!


پرویز اسماعیلی، معاون ارتباطات دفتر رییس جمهوری در دلنوشته خود آورده است:

یک. رهبر معظم انقلاب می گویند با تمام توان از دولت حمایت می کنند و به مسوولان بلند پایه آن اعتماد دارند. اما مراسم تشییع شهدای مظلوم دفاع مقدس، و حضور حماسی و عاشقانه مردم، موجب سوء استفاده برخی و مجال توهین آشکار و توزیع سازمان یافته ی شبنامه ها و تراکت ها علیه همین دولت و مسوولان می شود. به جای عکس شهدا، پوسترهایی توزیع می شود که کمپین های سیاسی یا تخریبی را تبلیغ می کنند.

دو. همان حوالی و از تریبونی که باید ندای وحدت برخیزد؛ به رییس جمهور مورد تایید ملت و رهبری که زمان شهادت همین عزیزان؛ عضو شورای عالی دفاع، فرمانده پدافند کل کشور و همچنین رئیس ستاد قرارگاه مرکزی خاتم الانبیاء (ستاد فرماندهی جنگ) بوده، اهانت می شود. دوربین رسانه ای که از بیت المال اداره می شود، تابلویی را به تصویر می کشد که نوشته «شهدا شرمنده ایم ... که دکتر ظریف با قاتلان شما خوش و خندان است»! و ظریف تنها کمی آنطرف تر، بدون هماهنگی های مرسوم به دیدار دسته گل هایِ دست بسته ی میهن آمده است و آرام، می رود.

سه. شهدا ابزار نیستند؛ آرمانند. اگر حرفی می زنیم و پوستری برای شهدا می سازیم، باید بر محور وحدت باشد. آنقدر بفهمیم که آنها زنده اند و «زنده به گور» نشدند! بدانیم که باورهای سطحی و بهره برداری های عمیق، آن عزیزان را بدون ما به بهشت خواهد برد! و باور کنیم مصادره به مطلوب و استفاده از شهدا برای تسویه حسابها و طعنه های سیاسی، بزرگترین خیانت به آنهاست.

چهار. بصیرت؛ یعنی راه شهدا از نام آنها مهمتر است. یعنی پیروی از رهبر انقلاب. یعنی حواسمان باشد که جبهه یکی است و صحنه تغییر کرده. رهبری گفتند که فرزندان انقلاب و مردم در میدان مذاکره و در برابر دشمن حقا و انصافا و با منطق ایستادگی می کنند. چه بسا این 270 فرشته و 175 غواص آسمانی ما، امروز چنین گفتند: نگران نباش برادر ظریف! هر جا دستها بسته می شود، تاریخ شکل می گیرد و گره ها باز می شود.

پنج. دوباره سلام ای استخوانهای پوسیده و ای غریبهای بهارستان. بعد از 29 سال آمده بودید تا ما را دور هم جمع کنید. ما را ببخشید. شرمنده ایم که مصادره تان می کنند. شرمنده ایم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 116
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حی IR ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    اتفاقا من هم شرمنده ام که ارراس دولت (جناب روحانی یا جهانگیری کسی نبود ولی برای یکسیاست مرد مرحوم بنزها مقابل محل مراسم سوگوار یصف می کشند . وقتی جناب روحانی آنچنان در بیرجند بابت عمق دادن به تحریم ،دشمن را تشویق میکند که این تحریم شماست که ما پای مذاکره آمدیم توقع دارید ردر پلاکارد چی بنویسند .وقتی درنظر سنجی ها افت حمایت مردم عیان است دولتهای پنهان در لاک مردم در سرخه جشن روحانی میگیرند وتندیس می سازند
  • مریم IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    واقعا شرمنده ایم از همه اعمال این دولت که ما را محتاج آب و نان معرفی میکند و نمید اند ما برادران شهیدمان را با دستهای بسته نشان از ایستادگیمان در مقابل هر خفت و خواری میدانیم واقعا شرمنده ایم که همه واکنشهای دیروز به رفتار نسنجیده و نابخردانه دولتمردان دولت تدبیر و امید (تحقیر امید ) بود ما شهدا را مصادره نکردیم هر کس مرد میدان است بسم الله دستان بسته برادران شهیدم پیامها داردند برای ما اگر بفهمیم و با چشمان بسته از کنارشان رد نشویم
  • اصفهانی IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    ما را ببخشید. شرمنده ایم که مصادره تان می کنند. شرمنده ایم.تیم مذاکره کننده فرماندهان مظلوم مذاکره کننده هستندکه متاسفانه درکشورمان مورداهانت قرارمی گیرند
  • امانی IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    سلام وخسته نباشید به دولت و دکتر ظریف.مهم این است که حمایت اکثریت مردم پشتوانه شماست.موفق باشید
  • ایرانی IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    پیام متن کاملاگویابود،شهیدان راوسیله اهداف سیاسی خودنکنیدوقتی رهبرعزیزمان فرزندان خوددرمذاکرات راتاییدفرمودندبهترنیست ماهم کاملاپشت سراین عزیزان باشیم و...
  • برادرشهید IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    63 88
    وامروزدر رسانه ملی بازهم باید تصویروسخن کسی را در کنار شهداوبین مردم دیدوشنید که بی تدبیری محض منشاتمام مشکلات فعلیست وهیچ مرجعی برای خیانتهای او به مردم زجرکشیده نیست مردمی که داغ و زجراز دادن عزیزانشان هنوز سرد نشده
  • جواد IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    10 6
    شهدا شرمنده ایم که شما با دست بسته به ما پیام میدهید که اگر دست شما را بستند عقب ننشینید هر چند که جانتان راهم گرفتند ، زیرا آرمانها از دنیا مهمتر است. وببخشید وشرمنده هستیم که بعضی به محض به خطر افتادن دنیا وکم رنگ شدن سفره شان کم می آورند وسراغ مذاکره میروند...
  • الناز IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    10 11
    من از داشتن چنین هموطنانی که به رییس جمهور خود و وزیر خارجه ای که اینچنین بی ریا تلاش می کند توهین می کنند بیشتر شرمنده ام
  • کریم IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    12 2
    شهدا شرمنده ایم که نتوانستم راه شما را ادامه دهیم روز تشییع جنازه شهدا ازمترو صادقیه به طرف بهارستان جهت شرکت در مراسم می رفتم که متاسفانه در داخل قطار رفتار پسر و دخترهایی را مشاهده کردم که بارها از شهدا خجالت زده شدم که وضعت جامعه ما از لحاظ فرهنگی به چه وضع ناسالمی افتاده و خیلی از مسؤولین بجای سروسامان دادن به این وضعیت که متاسفانه ناهنجارها بعنوان هنجار تلقی می شود' به مسایل سیاسی دامن می زنند۰
  • علی IR ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    12 9
    ماشااله همه ادعای سیاستشون میشه هااااا. افراطیون همیشه و همه جا بودن و هستن. دکتر ظریف دوست داریم گوش ب این اقلیت نده و به حرف دل مردم گوش کناینا نفسشون از جای گرم بیرون نمیاد و مردمی ک دارن روز به روز فقیرتر و... میشن بخاطر بیکاری بخاطر تحریمو... درک نمیکنن. اینا خوارج دورانند که ابروی اسلامو بردن
  • مهدی IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    11 3
    بعضی از شهدا ابتدا اسیر شدند و بعد شهید و در «اسارت» زیر شکنجه حاضر نشدند دشمن را شاد کنند. اگر نقطه ضعف ما تحریم است و ما را به زحمت انداخته چرا در «آزادی» آن را با صدای بلند فریاد می زنیم تا دشمن شاد شود
  • امير IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    6 4
    فقط متاسفم كه از شما بهربرداري سياسي ميكنند اي شهيدان جاودان
  • بیات IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    7 6
    اگر این دولن شرمنده شهداست چرا در مقابل دشمن کرنش کرد چرا با کری خوش و بش کرد چرا با اوباما بدون هماهنگی رهبری و ملت تماس گرفت اگر این دولت شرمنده شهداست چرا از همین خانواده شهدا در دولت بکار گیری نکرد واقعا شما فکر می کنید که شهدا ابزار عده ای دنیا طلبند نه خیر اگر ابزارند پس شما چرا استفاده نمی کنید چرا همین ها را در روی میز مذاکره قر ار نمی دهید تا د شمکن بداند که ما همانیم که بودیم نه آن اتینه همانیم که شدیم چرا در سرخه مجسمه می سازید و شهدا را ابزار تصور می کنید فکر کردید مردم شنما را باور می کنند دیدید که مردم ما قدمی عقب نشینی نمی کنند خداوند این شهدا را ذخیره کرده بود تا شما را امتحان کند اما شما به جای تجلیل از تشیع و بدرقه شهدا موضع گرفتید دیدید که رفوزه شدید
  • sadra IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    4 10
    شهدا شرمنده ايم كه دوستان گرانقدر شما پشت اسم شما قايم شده اندو ميلياردها پول اختلاس مي كنند و زمين اين مملكت را كه شما خون داديد تا به غارت نره را پشت قباله زنانشون كرده اند و از تحريم ها كاسبي راه انداخته اند و يكي مثل ظريف ميخواد كاسبيشون رو به هم بزنه توي بوق و كرنا كرده اند كه ظريف با دشمنان شما دوست شده اند در حالي كه سي سال است با دشمنان شما كاسبي راه انداخته و با اسم شما روي پيشاني هاشون پينه مهر نماز بسته شده است
  • دانیال IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    4 4
    سلام دوستان عزیز شهدارا ابزاردست خودقرارندهید انها اسوه های ایثارو رشادت هستند پس بحث سیاسی را به شهدا نچسبانید .رزمنده بسیجی دوران دفاع مقدس
  • محمدکریمی IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 4
    اگر خوب فکر کنیم شاید آن روزهای تلخ جنگ را بتوانیم تصور کنیم. شاید آن روزهاهم عده ای قدرت دشمن را باور نداشتند که جوانان غیور ما را بدون شناخت کافی به کام دشمن فرستادند و ما امروز پیکر آنها را با دستهای بسته می بینیم و عده ای امروز هم با تشییع جنازه، آنها را دوباره مصادره به مطلوب می کنند! حکایت امروز ما هم همان حکایت است. عده ای نادان با کاغذ پاره خواندن قطعنامه ها مردم را به ورطه ی مشکلات کشانده اند و زیرکانه کنار رفته و گناه مشکلات را به گردن دیگران می اندازند که فقط وارث ناهجاریهای دولت قبل هستند.
  • یک شهروند IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 4
    رسانه ملی رسانه ملی است بخدا ماهواره ندارم تنها هستم اما دلم هیچ برنامه تلویزیون رانمی پسنده خیلی جناحی عمل می کنه حیف پول بیت المال حیف خون شهدا که اینها برای مقاصدشان هزینه می کنند ای کاش کسی بود که عدالت رادرباره ی انها اجرا می کرد همش تخریب همش افراطی گری مگراین دولت چه ازدولت قبل کم دارد کارهای بدرانیک نمایش می دادند اینان ارمردم نیستند
  • مجید IR ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 4
    بسم رب الشهدا برادرعزیزجناب آقای پرویزاسماعیلی باسلام مگرنمی گوید شهدازنده هستندبرابربانصح قرآن کریم پس چرابه استخوان های پوسیده سلام می گویید....؟؟؟ همه مابه مسئولین مذاکره کننده اعتمادداریم برابربافرمایشات مقام معظم رهبری بحٍث مصادره به نفع گروه نیست بحث استقامت وتدبیر ومنافع ملی است بحث پاسداشت خون شهدااست .همه می بایست مراقب باشیم به اشتباه درصف دشمن جانگیریم تذکررکن رکین دین وآیین ماست است
  • محمد IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    4 1
    لطفا" به فکر استقلال مملکت واشتغال جوانان باشید
  • احمد IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    5 3
    درود بر ظریف
  • ناشناس IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 5
    متاسفم متاسفم و بسیار متاسفم برای کسانی که از آزادی و آزادگی هم جهت مقاصد سیاسی استفاده می کنند.دیروز عصر هنگامی که برای تشییع بصورت اتفاق در مسیر این 270 کبوتر عاشق وطن قرار گرفتم همه آمده بودند چون دل سوخته همه ایرانیان یارایه ماندن در خانه نداشت.متاسفم برای رسانه ملی که این چنین دولت یک ملت را به سخره میگیرد.متاسفم برای ایرانی بودنم
  • رضا IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    4 2
    ما از ظریف و دولت حمایت می‌کنیم، اما پذیرای ذلت نیستیم، و اینطور که دولت و مشاورانش آب و ازدواج و ... را به تحریم ربط می‌دهند، و خدای نخواسته وادادگی مذاکره کنندگان را نمی‌پذیریم. این شعارها غیرت اسلامی ملی ما است و برای آن انشاالله جانمان را هم می‌دهیم.
  • رادفر IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 3
    آفرین بر نویسنده
  • بی طرف IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 3
    فکر نمیکنید همین شهدا با بی تدبیری رئیس ستادها شهید شده اند چرا معرفی نمیکنند ستون پنجمی را که عملیات کربلای 4 را لو داده است!؟
  • ناشناس IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    5 7
    اقایون یه کم بخودتون بیاید ببیند که این شهدا با دستان بسته به شما ها جه میگوینداقای روحانی و اقای طریف و همه مسولین دولت یازدهم در پیشگاه خداوند واین شهدا چگونه میخواهید سر بلند کنید اگر به این مملکت خیانت کنید کاری نکنید که به شما لقب بنی صدر ثای اطاق شود
  • .... IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 6
    واي به ملتي كه راي م دهند ولي حمايت نمي كنند.
  • عبدالله IR ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 3
    من از تکرار تاریخ میترسم وقتی کاسه های داغتر از اش می شوند
  • فایض IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 3
    درمقابل مکربایدتدبیرکرد میدان مبارزه نیست اسباط حق است که ظریف انصافامقتدرظاهرشده درجنگ بااطمنان به فرماندهان پیروزی حاصل می شد
  • سید محسن IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 4
    تا زمانی که این افراد دلواپس و افراطی تو کشور ما هست و ایجاد تفرقه میکنند و شهدا را وسیله ای قرار میدهند برای اهداف و منافع شخصی،کشور ما درست بشو نیست و نخواهد شد
  • محمد IR ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 3
    تشکرمیکنم ازسرلشگرمحسن رضایی که سخنرانی خوبی کردندوانتقادمیکنم ازبرخی افرادکه مراسم شهداراجای انتقادوتوهین به دولت قراردادندجای سوال هست که این تراکت هاوپوسترهاچگونه وتوسط چه کسی توزیع شدودولت محترم هم بایدبه زمان قول ها ووعده های خودبازگرددوآنهاراعملی کندوباقاطعانه ومحکم ودرسایه ی حفظ آرمانهاحفظ عزت وسربلندی ملت ایران کارکندونگذارنداینهاازبین برود دکترروحانی ملت به شمااعتمادکردپس کاری نکنیدکه بی اعتمادی صورت بگیردودشمنان شماوملت ایران سواستفاده کنندگوشتان وچشمتان به سخنان حضرت آقاباشدکه قطعا پیروزمیشوید...ان شاالله خداماراباشهدامحشورکند شرمنده بودن وشرمندگی برای همه است نه دولت یاآقای ظریف همه ی ما درحق شهداوخانوادهایشان کوتاهی نکردیم پس اول ضعفهای خودمان وخیانت های خودمان ببینیم.دولت هم بایدبیشترروشن سازی کند.
  • حسن IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    5 2
    یعنی به جای اینکه بگیم شهدا مقاومت کردند از دین وناموس وخاکشان دفاع کردند ایستاده جان سپردند چی بگن اخه یه تزی بدین دیگه انقدر اعمالتان بد بوده که هر چی بگن شما خلافشا انجام دادین پس بدتون میاد وبه خودتون میگیرید خدایی اگه دین ندارید یا فقط برای قدرت میخوایدش لااقل ازاده مرد باشین.بابا بیانیه ندین مملکتا تعطیل کردین نشستین حرف میزنین یه مشت پیرمرد الزایمری .........کاش ما هم رسانه داشتیم
  • ناشناس IR ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    5 2
    آقاي مشاور بهتر است مصداقي صحبت بكني مثلا بگويي ما با اينكه در پوستري نوشته عزت را از شهداي تشنه آموخته ايم مخالفي و ملت را محتاج قطره آب قاتلان اين شهدا ميداني .
  • ناشناس IR ۱۴:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    6 2
    جناب معاون چيزي كه شما را ناراحت كرده صداي ملت است كه فرياد ميزند كه تحقير را به قيمت آب نمي پذيرد
  • ژینوس IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 2
    روح خجالت و شرم و حیا در بین ما مرده و گرنه از شهدا شرم میکردیم واین عزیزان را دستمایه اهداف سیاسی نمیکردیم شهدا ما را ببخشید ما وارثان خوبی نیستیم حتی به شما که با دستان بسته زنده به خاک شدید رحم نمیکنیم شما را به خدا ببخشید ....
  • دلفانی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    4 3
    شهدا مصادره نشده اندمردم خوب آگاهند پیام آنها استقامت است ولی دولت فعلی مردم کاملا داره ناامید می کنه٬مردم خوب می فهمند اگه مایک قدم درمقابل دشمن کوتاه بیایم اونادوقدم میان جلو پس باید استقامت کرد که تداوم راه شهدا خواهد بود
  • بجنورد علی اکبر علیزاده (بقیه الله) IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    12 1
    ملت ایران با هم متحدند و اینکه می بینید برای تشییع با شهدا ،تجدید بیعت با شهدا،امام شهدا و رهبر معظم و معززشان در همراهی با شهدا حضور دارند وحدت را ثابت می کند و دلیل نمیشود که هر .... از هر دفتر و دستگاهی به ملت غیور ایران اسلامی و شهدای عزیزی که ایستادند ،جانشان را فدا کردند بی احترامی کنند . شماها که ..... به این فهم رسیده اید که شهدا زنده اند پس به شهدا بی احترامی نکنید . اگر این عزیزان در مقابل دشمنان نمی ایستادند مرزها را همچون شما باز می گذاشتند و به دشمنان بجای غضب خنده و دوستی نشان می دادند اکنون شماها اینقدر گستاخ نمی شدید که جملات را به هر طریقی از .. بیرون برانید. اگر عاشقان ولایت ،دوستداران شهدا و ادامه دهندگان راه شهدا همچون شما در برابر دشمنان ساکت می ماندند ،بی غیرتی نشان می دادند،آن وقت می فهمیدید که تولی و تبری یعنی چه
  • خرم آبادی IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 4
    درود بر شهیدان،سربازان و مدافعان کشور عزیزم ایران، درود بر دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای که در صحنه دیپلماسی خستگی ناپذیرند. ایشان فرزندان برومند ایران عزیز هستند ولی افسوس که برخیها بخاطر شنیده ها و شایعات بی اساس به ایشان بی احترامی میکنند.اکثریت ملت ایران خواهان تعامل با جهان و حامی مذاکره کنندگان هستند.
  • ادیب IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    4 1
    ما عاشوراییان آموخته ایم که روشنگری مان در کنار پیکرهای شهدایمان باشد.
  • احسان IR ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 5
    خانم مریم منظورتون از هرکس مرد میدان است بسم الله یعنی چه ؟؟؟ این شهیدا جونای اون موقع بودن که غیرت داشتن رو وطنشون رو نامسشون وووو اما الان چی؟؟؟؟ دولت مثلا مردمی که هشت سال مردمو به بدبختی کشوند با ادبیات ضعیف و نسنجیده باعث شد..من طرف دار این دولت نیستم ولی خدا به انسان عقلو چشم داده....
  • علی فر IR ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 0
    ایا این حرف روحانی درست است که میگوید کخنشینان لوزان کمتر از هور هویزه بستان فکه زیر باران بمب اتش گلوله از زمیناسمان ای خدا تو شاهد باش که چنیین مقایسه ای ظلم از ظلمهای امریکا وعراق ظلمتر است این مقایسه غلط و بیخود ودر از انصاف عدالت و....... است
  • رضا IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    9 3
    سربازان جبهه دیپلماسی ما هم شرمنده ایم که بعضی ها به شما اهانت میکنند
  • محمد IR ۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    6 2
    رهبر حمایت میکند ولی اینا فقط شعار حمایت از رهبری رو میدن خودش تو بند چهار میگه حمایت از رهبری.رهبر میگه اقتصاد مقاومتی فقط فرداش حرفشو میزنن؟میگه زیر تهدید مذاکره نکنید یعنی زور نپذیرید ولی... تحریم ها تاثیر داره ولی نباید به دشمن نشون بدیم ولی روحانی میگه اب خوردنمون هم به تحریم بستست این یعنی ذلیل کردن خودمان دوستان سرنوشت قذافی ازسال ۱۹۹۰ رو باید نگاه امریکا چیکار کرده باهاش.البته خدا کنه توافق خوب صورت بگیره که همه راضی باشن
  • ایرانی IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    4 1
    گاش به آنچه که میگویید عمل می کردید ، مردم حق دارند در مورد اعمال وافکار دولتمردان قضاوت کنند، پس چه بهتر کاری کنند که در موردشان خوب قضاوت شود....
  • ازادی IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    7 2
    اگر کسی در میدان بهارستان بود دقیقا" حس میکرد که مردم برای بغض توی گلوهایشان فریاد میزدنند که این شهیدان نرفتند که بعد از سی و اندی سال بعد از انقلاب به نقطه اول برسیم یعنی وابسته به امریکاو انگلیس بلکه ما بجای نون و اب ازادگی و استقلال کشورمان را میخواهیم که متاسفانه مسئولان فراموش کرده اند
  • مردم IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    8 4
    بايد هم شرمنده باشند زيرا مطيع رهبري نيستند و در سال همدلي و هم زباني تفرقه مي اندازند و از تشييع شهدااستفاد ه ابزاري به نفع جناح افراطيشان مي كنند اين گروه نه تنها شرمنده شهدا بلكه شرمنده رهبر و ملت هم هستند و خودشان هم با دستنوشته هايشان اعتراف كرده اند .
  • ali IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    8 4
    پلاکاردها یک حقیقت بود.شهداشرمنده ایم
  • بهار IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    12 6
    درود بر شهدا ودکتر ظریف خسته نباشی خدا قوت
  • سعید IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 2
    فقط یک کلمه احسنت
  • vbhn IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 3
    معلوک دیگه این دارو دسته افراطی از کجا اب میخورن
  • حسین IR ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    4 4
    ببینید برای رای گرفتن این دلواپسان از شهدای گرانقدر هم سو استفاده میکنند!؟یادشان رفته که کشور در چه سراشیبی در هشت ساله قبل رفته بود که حتی حاضر به پاسخ نامه های نماینده مردم بعنوان شخص اول اجرایی البته بعد از رهبری عالیقدر انقلاب وایران ،طرف مقابل ارزشی قایل نبود!!؟حالا اینها از خون ارزشمند همین مردم علیه دولت منتخب استفاده میکنند، این هم شد پستی که گذاشتن بهترین وبدترین کارنامه دولت در دوسال قبلی!!!راستی جگر چنین مواردی را در دولت قبلی داشتید؟؟؟ انشااله خدا همونه در ماه پر برکت رمضان هدایت کنه ،انشااله.
  • حمید IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 9
    دوران نفاق چه دوران سختی است چه طور بفهمیم که اینها به فکر منافع خودشان هستند جقدر خوب فیلم بازی می کنند .تا اینجا که خیلی عملکرد بدی داشتند.و امریکاییها چقدر خوب سر ما را کلاه گذاشته اند
  • ناشناس IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    6 7
    از رهبر بزرگوار استدعا داريم اين گروه تفرقه افكن را مثل فتنه گران 88 منزوي كنند . صبر مردم و دولت ازاين گروه افراطي منحرف كه نه به توصيه هاي مقام معظم رهبري توجه دارند و نه به راي مردم ارزش قايلند به سر آمده .
  • محمد IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    9 2
    انجاکه بایدازشهداشرمنده بودیدنبودیدحلابرای بهره برداری سیاسی خودتان ان عزیزان رابهانه قرارمی دهیدبدانیدواگاه باشیدکه مردم همه چیزرامی فهمند
  • طاعتی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    6 5
    سلام جناب اسماعیلی.درست فرمودید شهدا ابزار نیستند که از آنان استفاده ابزاری شود.ولی کاش به اهداف شهدا نیز اشاره ای میکردید که چگونه مقاومت را بر راحت طلبی ترجیح دادند ودر مقابل زیاده طلبی دشمن چگونه مقاومت کردند وجان خود را در راه ولایت چگونه هدیه نمودند.چگونه حرف از ولایت ورهبری به میان میآورید در حالی که همین رهبر معظم انقلاب در دولتهای قبل نیز با تمام وجود حمایت خودرا دریغ نکردند ولی آیا دولتها توانستند منویات ایشان را اجرایی نمایند ؟چگونه است تا احساس خطر میکنیم به ولایت تکیه میکنیم ولی در شرایط عادی هیچ توجه ای به فرمایشات ودغدغه های ایشان نمیشود.مگر بارها ایشان خطوط قرمز نظام را ترسیم ننمودن.چرا از خطوط قرمز عبور میکنند وتوسط رسانه های در اختیار نیززمینه نوشاندن جام زهر دیگری را فراهم میکنیم.
  • كاوه IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    7 6
    جانم فداي اين مردان بي ادعا. كاش ميشد بؤسه بر استخوان هاي اين فرا أنسانها، اين با معرفت ها ، اين بي ادعا ها ميزدم و براي حال خودمون گريه ميكرديم. شهداي دست بسته شما مايه سرافرازي انسانيت هستيد. درود به دكتر روحاني و دكتر ظريف
  • جاوید IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    11 3
    نویسنده محترم توجه نکردن که در توافق اولیه صورت گرفته بازرسی های نظامی و بازجویی دانشمندان رو پذیرفته بودند و اگه اعتراض مردم و منتقدین نبود معلوم نبود چه توافق بدی امضا میشد .مردم کور که نیستن میبینن که دو ساله داریم به اونها لبخند میزنیم خودمونو فقیر نشون میدیم ،خزانه رو خالی علام کردیم ،سبد غذا به مردم میدیم و...اونها هم بیشترین فشار رو در این دوسال به ما آوردن .نهایت سادگی ست که ما فکر کنیم اونها برای ایران و ایرانی قدمی بردارن .آقای اسماعیلی اگه همین انتقاد ها نبود معلوم نبود چه اتفاقی می افتاد .
  • رضا IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    13 5
    اولا دیروز تعمدا یا سهوا درمیدان بهارستان تا ساعت 5 ماشین تردد میکرد به نحوی که این کار برای مردم تعجب داشت.ثانیادیروزاگرآقای اسماعیلی می فهیمد مردم چه میگویند بد نبود.مردم میگویند ما با تحریم کمرمان خم نمیشود ولی با عدم توانایی مسئولین اقتصادی دولت که عملکردآنها باعث شده بازارگرانی فشار برمردم واردآوردمشکل داریم.چطور ما در همه زمینه ها تحریم داریم ولی درزمینه واردات کالاهای لوکس و تجمل گرایی تحریم نداریم.چطور مرفهین بی درد سوار برانواع و اقسام ماشینهای اروپایی و آمریکایی میشوند ولی برای واردات جزیی ترین مایحتاج زندگی مردم میگوییم تحریم داریم.چراسوبسید بنزین اقشارعادی مردم را قطع میکنیم ولی توانایی نداریم برای ماشینهای بالای 100 میلیون بنزین را به قیمت واقعی بفروشیم.
  • سید احمدی IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    9 4
    ههههههههه چقد خنده دار دلنوشته ش واقعا شرمنده ایم شهدا ک اینجور آدمایی اومدن تا کشور رو اداره کنند و مثلا شدن قوه مجریه یاعلی
  • علی IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    7 5
    شهدا رفتند میراث خواران ماندند تا از هر فرصتی درجهت امیال خود بهره برداری وتبلیغ نمایند
  • علی IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    14 5
    یه سوال : اقای روحانی دیروز تو تشیع پیکر شهدا کجا بودند؟؟ یعنی کار مهم تری داشتند..؟؟؟ برا مرگ ملک عبدالله که میتونه پیام بده ولی واسه یه تشیع ساده نمی تونه شرکت کنه.... ولی خدایش دیروز مردم خوب سنگ تموم گذاشتن....دمتون گرم
  • میثم IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    8 3
    کسای که ادعای پیروی از خط شهدا دارند بدانند شهدا بدون هیچ سوالی بسوی جبه ها شتافتن فقط با ندای رهبرشان دران زمان.اما کسانی که اینک بر طبل تفرقه میزنند وخودرا طرفدار مسلک شهدا ورهبر میدانند خیلی سوالها از رهبرشان باید داشته باشند وگرنه جلوتر از رهبر حرکت نمیکردن.مملکت فقط برای همفکران ان کسای که انچنان بنرهای مینویسند نیست.همه حرف دارن اما حرج ومرج به وجود میاد واله.....
  • ابولفضل IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    15 3
    با توجه به شرایط سخت مذاکرات و فشار روحی و روانی بر روی گروه مذاکره کننده مطرح کردن این مسایل اشتباه است. در ضمن همه میدانیم حرف اخر را مردم میزنند لبیک یاخامنه ای
  • اسدی IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    20 7
    بی تردید کسانی که از این مراسم سواستفاده کرده و به مسولان دلسوز اهانت کردند نیروی دشمن در لباس حامیان شهدا درآمده اند تا وحدت و انسجام کشور را به هم ریزند شک نداریم که آنان عاملان دشمن در داخل کشور می باشند باید دستگیر و محاکمه شوند
  • علی IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    24 3
    آی آدم ها که در ساحل نشسته اید یکی در آب می سپارد جان بزرگی می گوید به جای فریاد زدن بروید منطق تان را قوی کنید .
  • عاشق ولایت IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    19 10
    شمای که اهنت به دولت وتیم هسته ای میکنید واونهارو خاین وسازشکار میخونید،ازنظرما شما تابع ولایت نیستید ودل آقا رو بیشتر خون میکنید
  • ویدابروفه IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    26 15
    روحانی حمایتت میکنیم
  • هموطن IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    23 10
    ای مردم عزیز ایران به قول آقای مایلی کهن مرگ بر آمریکای واقعی این است که گوشی تلفن دفتررئیس جمهوری آمریکا ژاپنی است نه ایرانی مرگ بر آمریکای واقعی این است که ما علممان و صنعتمان را به آنها تحمیل کنیم اینکه جمعیتی را به هر وسیله ای به خیابان بکشیم و فقط شعار دهیم مرگ بر آمریکا فقط عقبگرد کرده ایم و بس امام علاوه بر مرگ بر آمریکا شعارهای دیگری هم داشت پول نفت و آب و برق و گاز مجانی و تحصیل رایگان و ... درود بر ظریف، درود بر خاتمی و درود بر آنان که عاقلانه فکر می کنند
  • کیومرث IR ۱۶:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    6 11
    امریکا همیشه دشمن ایران بوده وازدشمنی خود دست نخواهد کشید. از طرفی شرایط زمان بایدبرای دولت مردان درنظر بگیریم وقضاوت کنیم .همه مامیدونیم این شهدا وهزاران شهید دیگه بدست عراقیها به شهادت رسیده اند ولی الان عراق کشوربرادر نام برده میشه حتی دربرنامه یشب سردارباقرزاده ازیک فرمانده عراقی که دستش به خون شهدا اغشته است به عنوان دوست میخواند .پس همه باهم بایدپشت سررهبری حرکت کنیم تااینکه جلوتر باشیم .ودولتی که بارای مردم سر کاراومده همه باید از آن حمایت کنیم. حتی
  • ناشناس IR ۱۶:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    29 9
    متاسفم برای اون و رسانه ملی فقط و فقط متاسفم
  • امیر IR ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    26 10
    جناب دکترروحانی،سالهاست که ملت اسیراینانست که ازهرچه کاسبی میکنند.خون شهید،تحریم،رهبری،امام،انقلاب،بیماری مردم ،بیکاری و.... اماتازه متوجه میشویدکه اینهافقط جیبشان مهم است.شک نکنید فرصت حامیان امروزشان مثل شماپشیمان خواهندشد.اینان بایدجواب خون فرزندان،اشک پدرمادران وهموطنانمان رابدهند.دکترروحانی،ملتی قاطعانه پشتت ایستاده.محافظه کاری بس است
  • مولایی ازتهران IR ۱۶:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    25 27
    هیچ کس مانند رئیس جمهور محترم نمی توانست غربی ها را به موثر بودن تحریمها امیدوار کند ایشان واقعاً بی نظیرند
  • لیلا IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    45 11
    دیشب که رسانه ملی تبدیل شده بود به رسانه اصول گرا ها حتی با یک نفر از دولت روحانی مصاحبه نشد این یعنی غرض ورزی کشور ما الان نیاز به اتحاد دارد
  • حمید IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    42 11
    شهدای عزیز دیروز شما سینه سپر کردید,,امروز دکتر ظریفی که جان کری میگوید فریادهایش بر سر من از ضربات پتک سنگین تر بود.. فرمانده دیپلماسی خدا یاورت باشد
  • اميري IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    40 15
    واقعا جاي تاسف دارد از خون شهدا استفاده ميكنند براي جناح بندي الان جنگ ديپلماسي است از زحمات دولت زحمت كش دكتر روحاني و زحمات دكتر ظريف صميمانه متشكريم
  • ايراني IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    26 10
    بي خود خود را وامدار شهدا نشان ندهيد هيچ اعتقادي به آن آرمانها نداريد اگر ذره اي اعتقاد داشتيد عملكردتان اين نبود
  • وطنخواه IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    44 10
    ناراحت نباشید اینها خودشان نیستند همان آلت دستهایی هستند که مغز شان مال خودشان نیست مغز ایشان را هدفداران شوم شارز نموده اند تا اختلاسها را ادامه داده ونسل به نسل در ثروت اختلاس غوطه ور باشند
  • حسین IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    46 13
    بعضی وقتا واقعا دلم میگیره با این همه اهانت به ظریف میشه و واقعا از این همه صبرو متانت دکتر ظریف حیرت میکنم آخه مگه یه آدم چقدر میتونه تحمل داشته باشه برید جوابشو وقتی ازش پرسیده بودن نظر شما راجب سخن آنقدر قطعنامه صادر کنید تا قطنامه دانتان پاره شود چیست؟؟ رو بخونین آدم لذت میبره از جوابش. در آخر فقط یک سوال از همه می پرسم چرا اینقدر افراطیون از نفوذ دکتر ظریف میترسند؟؟
  • م.ح IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    19 34
    اراه شهدا رفتند تا خفت نکشیم شهدا جانشون را دادند تا سرزمینمان ازاد شود و دشمن را با زور بدون دادن هیچ امتیازی از خانه بیرون کردند و سلام بر شهدا که هیچ ادعایی نداشتند. ولی شماها چی . .. گوش فلک را کر کردید که در در جهاد دیپلماسی هستیم. کو کجا اون که رییس دولت شیرازه داخل را با حرفهای بدون واقعیتش که دروغ است دارد از هم میپاشاند.زیر بار حرف زور آنها حرفتیم و کشور را عقب نگه داشتیم . ... که چی با کدام اطمینان آمریکا و مثلا با این حرفهای سخیف. که اگر گنکره توافق را تصویب نکرد و قانون وضع کرد اوباما میاد اون را وتو میکنه و بعد و تو انچنان میشود و اینچنین می شود... واقعا اینها حالشون خوب است.؟ احمقانه نیست .. که این همه به دشمن اعتماد کردند. و بر سر آرمانهای بزرگ این مملکت دارند قمار میکنند.
  • حسین IR ۱۸:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    27 5
    با نظر مریم موافقم خداوند همه مسولین را به راه راست هدایت کند
  • مجتبی IR ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    25 14
    چون پای عزت وشرف واقتدار بود باهیچکس مذاکره آسان نداشتیم من مطمئنم ازنفس گرم رهبریست ورنه دراین مذاکره ایران نداشتیم
  • آوا IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    74 13
    شهداشرمنده ایم !!!!!!دکترظریف شرمنده ایم!!!!!!چون شهدای عزیزمان رابعضی هابدون هیچ تردیدی وسیله ی تخریب فرزندان انقلاب قراردادندبازهم شهداشرمنده ایم!!!!!!مانتوانسیم آن طور که شایسته شماست ازشماتجلیل کنیم فقط شماراپله کان ترقی خودقراردادیم! وااسفا!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • داریوش جعفریان IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    76 23
    سلام.چهار سال منتظر ماندیم و تحمل دولتی را کردیم که دست آقایانی بود به ظاهر دلسوز و مدافع انقلاب مردم هشت سال ریش و قیچی دستتان بود و درپایان جز تورم و بدهی چیزی به بار نیاوردیید.چرا تحمل دیدن خدمت توسط منتخبان ملت را ندارید؟؟؟
  • اصغر IR ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    84 22
    واقعا کی میخواهیم عاقلانه فکر کنیم این فرشتگان قهرمانان اون زمان بودن و الان هم ظریف و تیم مذکراه کنندگانش در صحنه نبرد تلاش میکنن حیف هست که قدرشان رو ندانیم و اینطور برخورد کنیم
  • هانی IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    35 43
    دولت تدبیر وامید هنوز در راهه تا صد روزه مشکل رو حل کنه//تورم رو /بیکاری رو..وخیلی چیزای دیگه رو... کمی واقع بین باشیم..کمی موقعیت شناس باشیم.. وکمی دوست ودشمن مون رو بشناسیم.. دکتر روحانی ودولت مردان معتمد ما هستند ..ولی کاری کنند که مردم میخواهند...وعزت مردم وکشور زیر سوال نرود.. یا حق
  • هم میهن IR ۱۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    31 52
    بله کاملا درست است که نباید از شهیدان استفاده ابزاری کرد ولی نمی توان جلوی حرف دل مردم را گرفت آن هم وقتی که شهیدان کشورشان از جلوی چشمانشان می روند شهیدانی که آرمانی جز استقلال و خودباوری ملت نداشتند و از وابستگی و تکیه بر بیگانگان بیزار بودند.
  • احمدی IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    65 21
    و اینک تکرار شهداء غواص در دست بسته ظریف و یارانش با حربه تحجر و ستون پنجم دشمن با سنگ انقلاب کوبیدن به سینه اغیار و خون به لل خمینی کنان و چه مظلوم است ظریف!!!!
  • كمال IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    42 93
    شعارها و پوستر ها را همرزمان شهدا كه خود جانباز اسير يا رزمنده دفاع مقدس بوده اند تهيه ميكنند يعني نزديك ترين افراد به شهدا از دولت عافيت طلب كه برايش موسيقي مهمتر از اين حرفها است جز اين توقعي نيست
  • داود از ماکو IR ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 1
    عزیزان در این برهه از زمان وحدت و همدلی لازم است نه شعارهای جناحی این شهدا غواص قلب همه مان بوده وتا ابد خواهند بودشمارا به امام زمان از شهدا برای خودتان سپر درست نکنید چون هنوزچشم مادر وخواهرشان به راه هست بجای تقدیر وتشکر از خانواده این شهدا که جگر گوشه خود را از دست دادن یک عده جهت انتقام و خراب کردن دولت و دولتمردان شعارهای بیمورد علیه دولت میدهند مردم همیشه در صحنه وخانواده معظم شهدا و از همه مهمتر رهبر وامام معظم مان بادرایت وآقایی خود جواب دندان شکنی به این گروه خواهند داد
  • محمد امین IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 5
    بابا 16 میلیون انسان رای دادن به دولت برای اداره مملکت اونم فقط تو 4 سال، نه اینکه آینده فرزندان و آب و خاک کشورشون رو بر باد بدهند. چرا رسانه ملی در موضوع به این مهمی نظرسنجی از ملت نکنه چرا رفراندوم نزارن واسه چیزی که غیرت؛ تعصب ناموس ملت رو فردا بر باد خواهد داد. چرا یه عده خودبین و خودخواه سالخوره و سالمند واسه فرزندان و نسل اینده کشور تصمیم بگیرن. ما مذاکره نمیخاهیم. بابا ملت ما کمتر از کره شمالی که نیستن، شهید دادن زنده بگور شدن و دست بسته اعدام شدن فرزندان شون رو ندادن که اینده تمدن ایران رو مفت بدهند.
  • mahnaz IR ۱۹:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 0
    چرا خودمون رو به نفهمی میزنیم؟ چرا نمیخایم بپذیریم در این دولت تمام عزت و اقتدار ملی ما از بین رفت؟ وقتی شهدای ما با دست بسته زنده به گور شدن رفته بودن به متجاوزین درس عبرت بدهند رفته بودن از همون چیزی دفاع کنند که الان مفت داریم میفروشیمش، از عزت و ناموس و آب و خاک مون. مگه غیر از اینه که کشوری که یک روز از پیشرفت باز بایستد محکوم به مرگ خواهد بود؟ مگه ما چند سال نفت داریم؟ چرا خودمون رو به نفهمی میزنیم؟ واقعا ملت ما زبون تر از کره شمالی برزیل آرزانتین و .. هستند؟
  • بینام IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 0
    نمی دانم اینها چه کسانی هستند که به فکر مردم گرسنه نیستند همانهایی که شهید دادنند جبهه رفتند و الا" گرسنه و بیکار هستند شاید از راند خوارانند
  • محمود بذلی IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    1 1
    مردم انقلابی اند وپیرو شهداءورهبری - وای به حال مسئولین خصوصا مسئولین غرب زده و واگرا که بیت المال را غارت میکنند در روز قیامت باید پاسخگوی شهداء باشند
  • علی IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 6
    درود بر مرد بزرگ ایران کسی که دل شیر دارد احمدی نزادمدافع فقرا ومخالف اشرافیت
  • یاسین IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    2 0
    سلام همرزمم من از شما جا ماندم ولی دوسوم وجودم را همان زمان با شما فرستادمدر جوار امام حسین باشد ان روز خیلیها گفتن راهت را ادامه میدهیم ولی راحت ادامه دادند
  • hadi IR ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    3 4
    با سلام ایشان هم تغسیر خاص خودش رو از شهدا داره مثل تفسیر روحانی که گغت پیام شدا یعنی مذاکره با دشمن. بهرحال اینکه اقای روحانی نیامد از کم توفیقی ایشان است و اینحرفها بهانه مگر میدانست این شعارها داده می شود؟ اصلا در برنامه ی ایشان بود؟ اقای طریف بیتر راغب است در مجلس کنسرت شرکت کند از ایشان توفعی نیست.
  • غ IR ۰۰:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    2 0
    شهدا افتخار وشاهد ملتی هستند که گروهی از نام مردم برای شکل گیری قدرت خود استفاده می کنند واگر این ملت صدا بدهد صدایش خفه خواهد شد اما شهدا برای هیچ گروهی به میدان نرفته اند که امروز ان گروه انان را مصادره کنند زمانی رفتند وجان خود را فدای ملت کردند همان ملتی که امروز هیچ کس به انها توجه ندارد خواهشمنیم اگر از نام مردم برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند کاری با شهدا نداشته باشند این شهدا از این مردم واین اب وخاکند وشهدا ابروی مردم ایرانند نه پشتیبان زور گویان
  • هاشم IR ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    10 3
    درود بر دولت تدبیر و امید
  • حسین IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    1 11
    خدامیدونه با هر خنده ای که دکتر ظریف به این غربی ها میکنه تن شهدا تو قبرشون میلرزه...حاصل ۲سال لبخند‌‌به شیطان چیزی جز بیشتر شدن تحریمها و بی آبرویی ایران در افکار عمومی نبوده
  • ممتاز IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    6 1
    شکم دلواپسان سیر وجیبشان پر وشغل وامکاناتشان بسیار وگرنه چه میدانند از حال مردم بی پول وگرسنه وبیماراتن بی دارو
  • کیانوش IR ۰۴:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    3 1
    فقط خواستم جواب هانی رو بدم که میگه دولت هنوز دتوراهه که صدروزه حل کنه '' هانی مثل تو اگه نبود ده روزه مشکل حل شده بود ! برکه و باتلاق از رودخانه متنفر است ! شما گند زدین به همه چی ! خود حضرت آقا هم ازتون دل خونه
  • مهدی IR ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    4 0
    چه زیباست که در این خشکسالی با خونشان نهال اسلام را ابیاری نمودند وبااستخوانشان مانع کجی ان شدندودیگر دستشان بازتر ازاین نبودکه کوتاهی کرده باشند/وچه کریه است که استخوانهای ان دلیرمردان رانردبان کتیم!باچشمانی اشکبار: شهداشرمنده ایم/رهبرارزمنده ایم/
  • سید ابوالفضل IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    6 7
    سلام اگه یه کمی داخل مردم بودین و از جنس مردم بودین میفهمیدین این شعارها از دل مردم تغذیه میشه نه از بیرون به خدا دو سال هروقت اخبارو میخوام نگاه کنم دلهره دارم این شعارها خشم فروخورده مردم بود مردمی که فرزندان و برادران و خواهران و پدرانشون در راه اسلام خون داده اند چرا با سیاه نمایی میخواهید واقعیت هارا به جناح های سیاسی ربط دهید تا شاید از زیر بار انتقاد کمر راست کنید بس است به خدا به خدا دیگه نمیخوایم مذاکره کنید به چه زبانی باید گفت آقا نمیخوایم شورشو در اوردید بسه دیگه
  • هادی IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    5 3
    باسلام برامام زمان امام راحل رهبری گرانقدر وشهداوملت عزیزایران من نمیدونم چرادوستان اعتدال گرا واصلاح طلب نمیخوان باورکنن که ملت عزت میخواد کاروتلاش میخواد ما که دشمن دولت خودمون نیستیم اگرحرفیم میزنیم برای عزت بیشتره برای این نیست که شماروخراب کنیم.دشمن امروزازروی عجز وناتوانی پای میزمذاکرات نشسته وداره دست وپامیزنه برای اینکه نتونسته روح جهادرودرمابکشه،حالابه مذاکرات چشم دوخته روزتشیع شهداهم حرف همه ی ملت ایران این بود که نباید تسلیم شد دیگه باید واقع بین بود مردم که نفهم نیستن خیلی چیزها رومیفهمن ولی واقعا صبوری به خرج میدن این ملت ایستاده است باهر مشکلی با هر نفاقی ازسوی دشمنان ودوستان ناآگاه؛ما راه شهدا راخواهیم رفت ما جانمان تقدیم راه وآرمانمان هست این راه ادامه داره تاسرمنزل یارو عشقمان حضرت بقیه الله اعظم وتااون لحظه ی آرمانی همین راه همین جوانان همین شهادت وسلام دولت هم کنارمردم
  • سیدمحمد IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    6 3
    یه کسی از شهدا حرف میزنه که بدونه شهدا کی بودن شما خواص بی بصیرتین
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    7 0
    ازخداوند عاجزانه میخواهم به حرمت خون پاکان کسانی چه حال و گذشته از تاراج بیت المال دل ملت را به درد آوردننابود کند
  • علی IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    7 5
    واقعا یه عده آدمایی که خودشان هم به کاری که میکنند اعتقادی ندارند و لی برای خوشایند یک عده ای خاص و احیانا بردن منفعتی!! دست به چنین اقدامات خارج از عرف می زنند.بنظرم ما در عرصه فرهنگ و شعور سیاسی خیلی عقب مانده ایم.اگه دشمن مارو نکوبه خودمون، همدیگرو ول نمیکنیم.فقط باید تاسف خورد به حال آنان که با آبروی نظام بازی میکنند.صدا و سیما هم که خیلی وقته دیگه رسانه ملی نیست و جناحی شده است.
  • حسین IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    8 0
    ای کسانی که یا درچپ هستید یا در راست تو را به خدا یک نگاهی به اطراف خود بیاندازید کدام هدف شهدا را ما پیاده کرده ایم
  • سید عماد مولایی نسب -اراک IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    4 2
    شهدا آرمانشان کاملا روشن است ملت عزیز ما این آرمانها را خوب میشناسند آنهایی که این راه را نشناخته اند باید نگران عملکرد خودشان باشند.شهدا ما شرمنده ایم.
  • مقدم IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    9 4
    سلام و درودخدا بر شهداء . شهدا به تکلیف خود به بهترین وجه عمل کردند . بیائید در سایه وحدت و همدلی گوش به فرمان ولایت فقیه باشید از فرمایشات رهبری در سخنرانیهای خود ابزاری استفاده نکنید.مضمون سخن آقاکه فرمودند (( بنده با شناختی که از دشمنی آمریکا با ملت ایران دارم به این مذاکرات خوشبین نیستم , من با این مزاکرات نه موافقم و نه مخالف ))از شما سئوال می کنم دولت مردان عزیز این یعنی چه؟
  • حسن IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    9 11
    آقای اسماعیلی شهدا به ما یاد دادند که در مقابل دشمن بابستی مثل کوه استوار و محکم بود . آموزه های دینی و آیات قرآن هم همین را از ما خواسته اند . آنوقت دولت مردان برای آن که چند صبایی بیشتر در حکومت باشند باید اقتدار و عظمت خود را بفروشند .در سخنرانیهای خود طوری جلوه بدهند که ما ملتی بدبدخت و بیچاره ایم. آقای روحانی چه لزومی دارد که همه چیزرا در سخنرانیهای خود بگوئید . آقای روحانی شما سوگند یاد کرده اید که حافظ خون شهداء و آرمانهای انقلاب و اسلام ناب محمدی (ص) باشید پس به کجا چنین شتابان؟
  • صدیقه IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    18 3
    سلام .جواب مناسب و خوبی بود .بعنوان یک خانواده شهید این پاسخ را تایید میکنم ومیگویم شهدا شرمنده ایم که مصادره تان میکنند .و از نام شما برای ایجاد اختلاف استفاده میکنند .
  • فاطمه IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    12 11
    واقعاً به حال سیمای جمهوری اسلامی باید تأسف خورد که احمدی نژاد که عامل هشت سال بدبختی مردم بود را در تشیع نشان می دهد. بدبخت ها هنوز فکر می کنند او کسی است. سیاه دلانی که حتی از شهداء هم سوء استفاده ابزاری می کنند و از تلاش های بی شائبه و صادقانه تیم مذاکره کننده بی خبرند که نه خود را به بی خبری می زنند. آقای دکتر روحانی و آقای دکتر ظریف و تیم مذاکره کننده هسته ای ما را شما را حمایت می کنیم. شما فرزندان عزیز و با صلابت ما هستید و می دانید که قاطبه مردم باشمایند . با قدرت و شهامت به پیش بروید و آگاه باشید که به فرمان و گفته رهبر معظم به شما اعتماد داریم و حامی شماییم. خوب می دانیم که عده قلیل جوساز تشنج طلب نگران منافع ملی نیستند و به منافع خود در صورت برداشته شدن تحریم می اندیشند.
  • م -احمدی IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    7 4
    من نمیدانم اینها چه کسانی هستندخودراازمقام معظم رهبری ازشهدا ازآرمانهای امام راحل بالاتر می داننددرحالی که دشمن در چند قدمی ماست این کارها جزءشادکردن دشمن هیچ فایده ایی ندارد مقام معظم رهبری مگر باکسی رودربایستی دارند که شما جلوتر از ایشان ایستاده اید ومتاسفانه درمیان صفوف مردم تفرق می اندازید بس است به خاطر خدا وروح همین غواصان شهید بس کنید وبیشتر از این دشمنان راشاد وتیم مدافع هسته ایی را ضعیف نکنید که اینان در هرکاری با سران مملکت مشورت می کنند کنار بایستیید وکار خوارج را تکرار نکنید
  • هاشمی IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
    7 0
    باسلام دشمن قسم خورده وقتی خود را درسیاست تفرقه افکنی بین قومیت ها ناکام دید. این بار با ایجاد دودستگی واختلاف بین احزاب وگروه ها وسیاستمداران قصددارد به اهداف شوم خودکه همان ایجاد تفرقه؛هرح ومرح وساقط کردن نظام است برسد.بصیرت ایجاب می کند به جای محکوم کردن ولگد مال کردن یکدیگر ؛با همدلی وهمزبانی که رهبر عزیز از ما خواسته اند به فکر رفع مشکلات کشور عزیزمن باشیم.
  • کمال IR ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۰
    3 0
    شیب ملایم= 50درصدافزابش تک نرخی کردن = 50درصدافزایش اظهار عقیده = تبعید به جهنم نگرانی= فضولی در کار بزرگان
  • علی اصغر کرمانی ز مشهدمقدس IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۳۱
    1 1
    دولت راستگویان چگونه دارد عمل میکند درب انرزی هسته ای که ماه عسل سالها زحمت دانشمندان و خون دادن آنها میباشد چگونه در برابر خواسته امریکا بسته شد مثل زمان بزرگتان خاتمی که هشت سال درب مناطق انرزی هسته ای بسته شد چی به ما دادن در زمان دولت احمدی نزاد کسی جرائت چپ نگاه کردن را به مراکز هسته ای می نداشت تمام هم وغم روحانی موافقت انرزی هسته ای است چون کار دیگری غیر از تورم وگرانی برای ملت سوغات نیاورده است