قدس آنلاین یزد - مدیر کل دامپزشکی استان یزد گفت: به منظور پیشگیری از خطر ابتلاء به بیماری تب مالت از مصرف محصولات لبنی غیر بهداشتی خودداری نمایید.

از مصرف محصولات لبنی غیر بهداشتی خودداری نمایید

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، دکتر علی اکبر حدادزاده  اظهارداشت :با توجه به افزایش عرضه فراورده های لبنی محلی در سطح استان خصوصا در فصل تابستان، به شهروندان توصیه می شود  که به منظور پیشگیری از خطر ابتلاء به انواع بیماری های مشترک دامی به ویژه تب مالت از مصرف هرگونه محصولات لبنی غیر بهداشتی که فاقد استاندارهای لازم است خودداری نمایند.

وی افزود : تب مالت یک بیماری میکروبی است که از طریق شیر آلوده به انسان انتقال می یابد و به صورت طولانی مدت سلامت فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. پیشگیری از شیوع این بیماری در جوامع انسانی یکی از برنامه های مهم دامپزشکی می باشد که همواره در دستور کار این ارگان قرار دارد.

حداد زاده تصریح کرد : مبارزه با بیماری تب مالت نیازمند همکاری تنگاتنگ مسئولین و مردم می باشد به گونه ای که دامپزشکی از طریق واکسیناسیون دام ها، خونگیری، تست، کشتار و حذف دام های آلوده؛ زمینه شیوع این بیماری را محدود می نماید.  از طرف دیگر مردم می بایست با توجه به توصیه های دامپزشکی و رعایت اصول بهداشتی در تهیه و مصرف فراورده های لبنی، مانع از بروز بیماری تب مالت گردند.

 

این مقام مسئول در خصوص نکات بهداشتی لازم الاجرا توسط مصرف کنندگان توضیح داد: تهیه فراورده های لبنی پاستوریزه از مراکز معتبر و مجاز و دارای لیبل و مشخصات تولید استاندارد، رکن اساسی پیشگیری از بروز بیماری تب مالت است. همچنین جوشاندن شیر غیر پاستوریزه و خواباندن پنیر محلی حداقل به مدت 3 ماه در آب نمک از دیگر توصیه های کارشناسان دامپزشکی به مردم به منظور پیشگیری از ابتلاء به این بیماری می باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.