بعد از گذشت چند روز از انتشار خبر مربوط به جاسوسی رژیم صهیونیستی از محل مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵، دادستانی سوئیس تأیید کرد که چند ساختمان در ارتباط با این برنامه جاسوسی مورد تفتیش قرار گرفته‌ است.

دادستان سوئیس تفتیش چند هتل در ارتباط با جاسوسی اسرائیل را تائید کرد
به گزارش قدس آنلاین و به نقل از گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دادستانی سوئیس روز چهارشنبه تائید کرد که چند ساختمان در ارتباط با اتهامات مطرح‌شده مبنی بر جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای، مورد جست‌وجو قرار گرفته‌اند.

«مایکل لوبر» دادستان کل سوئیس روز چهارشنبه اعلام کرد که مقامات این کشور چندین محل را در ارتباط با تحقیقات در زمینه هکرهای که هتل‌های محل مذاکرات بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را هدف قرار داده بودند، مورد تفتیش قرار دادند.

بنا به گزارش رویترز، لوبر در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: ما تحقیقات آشکاری در خصوص جاسوسی سیاسی در سوئیس داریم.

وی ادامه داد که دفتر وی داده‌های به دست‌‌آمده در طول تفتیش‌ها را مورد تحلیل و تجزیره قرار دادند. یکی از مشاوران وی اعلام کرد که این مکان‌های تفتیش شده، هتل‌ها بودند.

شرکت امنیت رایانه‌ای روسیه موسوم به «کسپرسکی» اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که یک ویروس رایانه‌ای از هتل‌هایی که میزبان مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 بوده، جاسوسی کرده است.

اواخر هفته گذشته، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» گزارش کرد که شرکت کسپرسکی طی تحقیقات خود دریافت که سه هتلی که میزبان مذاکرات ایران و 1+5 (آمریکا، انگلیس، فرانسه، روسیه، چین بعلاوه آلمان بود با ویروس جاسوسان رژیم صهیونیستی هدف گرفته شد.

وقتی که شرکت برجسته امنیت سایبری به این مسئله پی برد که سال گذشته با ویروسی هک شده است که احتمالاً این ویروس توسط جاسوسان رژیم صهیونیستی مورد استفاده قرار گرفته است، تمام تلاش خود را به کار گرفت تا دریابد که چه افراد و شرکت‌هایی در لیست قربانیان این ویروس قرار دارند.

کارشناسان لابراتوار زائو کاسپرسکی از نتیجه مطمئن نبودند. سپس به یک چیز مشترک درباره سه هتل مشترک رسیدند و آن این بود که تمامی این هتل‌ها قبل از برعهده گرفتن میزبانی مذاکرات حساس هسته‌ای ایران و 1+5 با ویروس رایانه‌ای مورد حمله قرار گرفتند.

این شرکت به این نتیجه رسید که این نرم‌افزار جاسوسی یک نسخه بهبود یافته از «دوکو» است. این ویروس دوکو برای اولین بار توسط کارشناسان امنیت سایبری در سال 2011 تشخیص داده شد.

مقامات کنونی و سابق آمریکا و بسیاری از کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که این ویروس دوکو به منظور اجرای عملیات‌های بسیار حساس جمع‌آوری اطلاعات رژیم صهیونیستی طراحی شده است.

طبق این گزارش، مقامات ارشد آمریکا دریافتند که تل‌آویو در سال 2014 از مذاکرات هسته‌ای جاسوسی کرده است. این گزارش برای اولین بار توسط روزنامه وال استریت ژورنال در ماه مارس منتشر شد. مقامات در آن زمان جزئیات اندکی درباره تاکتیک‌های اسرائیل ارائه کردند.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.