قدس آنلاین- تبریز:معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی موضوع گردشگری را یکی از محورهای اصلی توسعه پایدار استان بیان کرد و گفت: حمایت از سرمایه گذاران این حوزه باید عملی و جدی باشد و فرایندهای اداری برای آنان روان و سهل شود.

رانت‌خواری ممنوع؛ مجوز طرح‌های گردشگری در چارچوب قانون صادر شود
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدصادق پورمهدی در جلسه کارگروه تخصصی میراث فرهنگی و گردشگری استان، افزود: اهمیت گردشگری و ضرورت توسعه آن در استان ایجاب می کند همه دستگاه های مسوول زیرساخت های لازم را فراهم کنند و تسهیلات مورد نیاز را در اختیار سرمایه گذاران این بخش قرار دهند.


وی با اشاره به برخی مشکلات ثانوی در صدور مجوز طرح های گردشگری تصریح کرد: قبل از هر گونه اقدام به صدور مجوز و دادن تسهیلات باید صلاحیت متقاضیان و سرمایه گذاران اجرای طرح های گردشگری از لحاظ توان، تجربه و نیز برخورداری های مالی مورد بررسی قرار گیرد و اهلیت آنان احراز شود.

معاون عمرانی استاندارآذربایجان شرقی تاکید کرد: صدور هرگونه مجوز و تسهیلات گردشگری باید در چارچوب قانون و در قالب فراخوان عمومی صورت گیرد و از هر گونه اقدام گزینشی و سلیقه ای پرهیز شود.

وی ادامه داد: این گونه نباشد که فردی به واسطه احیانا رانت و یا رابطه، مجوزی را دریافت و آن را به سرمایه گذار  دیگری واگذار کند و بخواهد امتیازی را بگیرید.

پورمهدی اظهار کرد: متاسفانه در گذشته مجوزهایی صادر شده و بعدا معلوم شده که فرد و یا سرمایه گذار فاقد اهلیت بوده و طرح نیمه تمام و راکد مانده و مشکلات بعدی را برای استان به وجود آورده است.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: دربحث سرمایه گذاری برای طرح های گردشگری به ویژه در واگذاری زمین های ملی باید به گونه ای تدبیر و مدیریت شود که طرح در مراحل بعدی به مشکل برنخورد و این گونه نباشد که زمین را تحویل دهیم و بعد از پنج سال ببینیم هنوز هیچ گونه اقدام عملی صورت نگرفته است.

پورمهدی در همین ارتباط درخواست کرد تمامی مصوبات گذشته کارگروه تخصصی میراث و گردشگری استان بازنگری و در صورت لزوم اصلاح و تجدید نظر شود.

براساس این گزارش در این نشست طرح های امکان سنجی مناطق گردشگری شهرهای جنوب آذربایجان شرقی از جمله مراغه، ملکان، بناب، آذرشهر، هشترود، میانه و چاراویماق مورد بررسی و نسبت به عملیات کردن آن ها تصمیماتی اتخاذ شد.

حق‌پرست، مدیرکل میراث و گردشگری آذربایجان شرقی هم دراین نشست اعلام کرد: در سال گذشته افزون بر 150 میلیارد تومان در حوزه گردشگری استان سرمایه گذاری شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.