عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از واردات بی رویه گوشت بوفالو به کشور اعلام کرد: سازمان دامپزشکی باید پاسخگوی این موضوع باشد.

سازمان دامپزشکی باید پاسخگوی واردات گوشت بوفالو باشد/ واردات برنج بدون حساب و کتاب است
 
 
 
 

رحمت اله نوروزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت با انتقاد از واردات بی رویه گوشت اظهارداشت: متاسفانه به رغم اینکه دامداران کشور توان تامین گوشت گاو و گوساله با کیفیت و سالم و تازه را دارند، همچنان شاهد واردات بی رویه گوشت بوفالو از کشورهای مختلف هستیم که در حجم بالا به ایران وارد شده ،با این روند نه تنها بازار دچار مشکل و آسیب می شود، بلکه دامداران ما نیز تا مرز ورشکستگی پیش می‌روند.

وی با انتقاد ازسیاست‌های سازمان دامپزشکی کشور دراین خصوص افزود: رئیس این سازمان به عنوان متولی اصلی واردات گوشت بوفالو به کشور باید پاسخگوی این اقدام باشد.

نماینده مردم علی آباد کتول درمجلس در ادامه به افزایش قیمت برنج داخلی نیز اشاره کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی همچنان در اجرای طرح انتزاع با مشکل روبروست و گویا هیچ برنامه مدون و مشخصی در واردات کالا و محصولات مختلف به کشور ندارد. باید به این نکته توجه داشت که واردات برنج باید با توجه به مصرف سرانه و نیاز داخل صورت گیرد و نباید با واردات بی رویه برنج خارجی، بازار را دچار مشکل کرد.

 

نظارت وزارت جهاد بر واردات و صادرات محصولات امیدوار کننده نیست

نوروزی خاطرنشان کرد: واردات برنج نیز در شرایطی مصوب شد که ما با مشکل کم آبی مواجه هستیم و قرار بر این شد که بخشی از بازار مصرف با واردات برنج از خارج تغذیه شود، اما واردات بی رویه برنج هم بازار این محصول را دچار فراز و نشیب کرده است.

عضوکمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش قیمت برنج داخلی در بازار نیز گفت:بخشی از این افزایش قیمت به فصل برداشت مربوط می شود و اینکه عرضه این محصول به دلیل زمان برداشت با تاخیر صورت می گیرد.

وی درخاتمه با اشاره به بحث تنظیم و کنترل قیمت بازار و انتقاد از نحوه اجرای طرح انتزاع از سوی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد:زمانی که تمام امور واردات و صادرات محصولات از وزارت صنعت و معدن گرفته و به وزارت جهاد سپرده شد، انتظار می رفت وضعیت بازار با افت و خیز کمتری روبرو باشد،اما متاسفانه شاهد اتفاقات امیدوارکننده ای نبودیم و مدیریت وزارت جهاد کشاورزی با این روند به کلی زیر سوال رفت./

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.