شهردار مشهد مقدس گفت: ۹ بازار ارزاق طی ۲ سال گذشته در مشهد راه‌اندازی شده است.

۹ بازار ارزاق طی ۲ سال گذشته در مشهد راه‌اندازی شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، سید صولت مرتضوی در مراسم بهره‌برداری از دو بازار ارزاق عمومی میثاق و میرزا کوچک خان اظهار داشت: شهرداری مشهد سلسله پروژه‌هایی را هر ساله به بهره‌برداری می‌رساند که اگر بخواهد برای هر یک از آن‌ها مراسم افتتاحیه برگزار کند هر روز چندین مراسم افتتاح خواهیم داشت لذا تصمیم بر آن شد که هر هفته یک مراسم افتتاح و بهره‌برداری برای پروژه‌های شهری برگزار شود.

وی افزود: در این هفته شاهد بهره‌برداری از دو بازار میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی میثاق و میرزا کوچک خان هستیم که در اقدامی جهادی و خدمتی صادقانه 2500 مترمربع فضای بازار با اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال برای رفاه حال شهروندان و سهولت در دسترسی به مراکز خرید فراهم شده است.

شهردار مشهد گفت: در این اقدام محصولاتی با کیفیت و تایید استاندارد در اتاقی شیشه‌ای که امکان نظارت سازمان بازرگانی، سازمان جهاد کشاورزی، اداره استاندارد و اداره بهداشت را فراهم می‌کند، ارائه می‌شود.

مرتضوی ادامه داد: گرچه ماموریت شهرداری مشهد مدیریت بازار نیست اما این نهاد خدمتگزار خود را مکلف می‌داند در جاهایی که احساس می‌کند در حق شهروندان احجاف صورت گرفته به نفع شهروندان مداخله‌ای خردمندانه داشته باشد.

وی در زمینه احداث بازارهای شهرداری ظرف دو سال گذشته گفت: از ابتدای ورود شهرداری به احداث بازارها، 19 بازار در شهر مشهد به بهره‌برداری رسیده اما ظرف دو سال گذشته 9 بازار راه‌اندازی شده که این مهم نشان‌دهنده خدمتی جهادی با مردم، برای مردم است.

مرتضوی در بخش دیگری از این مراسم با بیان اینکه در موضوع عرض کالا متاسفانه ضعیف عمل کرده‌ایم، تصریح کرد: این اتفاق سبب شده تا هم در حق تولید کننده و هم در حق مصرف‌کننده اجحاف شود و در این میان دلال بالاترین سود را ببرد.

شهردار مشهد با اشاره به اینکه باید سه آمایش در خصوص تولید و عرضه کالا در کشور انجام شود، تصریح کرد: در وهله اول باید آمایشی در مدیریت تولید صورت بگیرد به گونه‌ای که ظرفیت‌های مناسب برای تولید و نگهداری کالا شناسایی و از آن بیشترین استفاده شود.

وی به آمایش مدیریت عرضه نیز اشاره کرد و در این زمینه گفت: یکی از مشکلات اساسی در مدیریت بازار مدیریت توزیع است به گونه‌ای که حمل و نقل در توزیع بسیار گران است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.