معاونان وزیر امور خارجه برای تکمیل متن توافق جامع و رفع اختلافات صبح شنبه با معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سپس معاون وزیر خارجه آمریکا مذاکره کردند.

مذاکره ایران ، اروپا و آمریکا برای رفع اختلافات و تکمیل متن توافق جامع

 مذاکره سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی ابتدا با هلگا اشمید بود و سپس وندی شرمن به آنها پیوست.

معاونان وزیر امور خارجه از روز چهارشنبه در وین سرگرم مذاکره برای نگارش متن توافق جامع هستند، روز جمعه نیز در دو نوبت با معاون هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا مذاکره کردند.

درحال حاضر معاونان وزیران خارجه کشورهای 1+5 در وین هستند و صبح جمعه نشستی داخلی برای هماهنگی مواضع تشکیل داشتند، نشستی که با توجه به اظهارنظر تازه جان کری مهم ارزیابی می شود.

جان کری وزیر خارجه امریکا برای نخستین بار در روز سه شنبه اعلام کرد که ایالات متحده آماده برچیدن تحریم های اقتصادی ایران است آن هم بدون رسیدگی به ادعاهای دست داشتن ایران در ساخت سلاح های هسته ای.

در هفتمین دور مذاکرات که نشستی هماهنگی میان معاونان وزیر امور خارجه با همتایان شان در شش کشور قدرتمند جهان برگزار شد، مقرر شد روند مذاکرات که کند و آهسته اما رو به پیشرفت ارزیابی می شد ، قدری شتاب گیرد.

هنوز زمان نشست عمومی ایران و 1+5 در سطح معاونین اعلام نشده ولی منابع ایرانی گفته اند که محمد جود ظریف همراه معاونانش روز دوشنبه در لوکزامبورگ با فدریکا موگرینی هماهنگ کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا و وزیران خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه دیدار و گفت و گو خواهد کرد.

گفته می شود که ظریف از لوکزامبورک به وین خواهد رفت و تا پایان هفته در آن شهر خواهد ماند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.