قدس ‌آنلاین- تبریز: رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز، هدایت‌نشدن طرح مسکن‌مهر به سمت بافت‌های ناکارآمد شهری را اشتباه استراتژیک سال‌های گذشته، در حوزه شهرسازی توصیف کرد.

هدایت‌نشدن مسکن‌مهر به طرف بافت‌فرسوده و حاشیه‌نشین، یک اشتباه استراتژیک بود

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، فریدون بایایی‌اقدم، صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز اظهار داشت: اگر در دوره اجرای پروژه‌های مسکن مهر، این مسکن‌ها، به جای شهرک سهند، به محدوده بافت‌های فرسوده هدایت می‌شد، امروز مشکلات‌ شهر، به مراتب کمرنگ‌تر بود.

وی اضافه کرد: هدایت‌نشدن طرح مسکن‌مهر به سمت بافت‌های ناکارآمد شهری از قبیل بافت‌فرسوده و حاشیه‌نشین، اشتباه استراتژیک سال‌های گذشته، در حوزه شهرسازی بود.
بابایی اقدم اظهار داشت: این‌که وزارت راه‌و‌شهرسازی بخواهد اقدامی برای رفع معضل حاشیه‌نشینی بکند، انتظار عبثی است.
عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان این‌که در خوشبینانه‌ترین حالت، نیمی از مجموع 12.5  هزار هکتار بافت پُر شهری، ناکارآمد است، متذکر شد:  به لحاظ  جمعیتی، بالای 650 هزارنفر جمعیت در دو بخش بافت‌فرسوده و حاشیه‌نشین شهر تبریز ساکن هستند.
وی با بااهمیت توصیف کردن لایحه شهرداری در خصوص حاشیه‌نشینی گفت: معتقدم نباید در خصوص جزئیات طرح، حساسیت داشته باشیم؛ این طرح، شروع ارزشمندی است که با تعریف مکانیزم لازم، می‌تواند موجب تشویق سرمایه‌گذاران برای حضور فعال در  بحث حاشیه‌نشینی شود.
رییس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز با تاکید بر این‌که نباید با جزئیات خود را معطل کنیم، تصریح کرد: اگر بنده به عنوان یک مسئول، این ادعا را دارم که می‌توانم در سکونتگاه‌های حاشیه‌نشین، با آرامش زندگی کنم،  مجازم که در مورد جزئیاتی از قبیل درصد و آورده با سخت‌گیری بحث کنم؛ اما می دانیم که این چنین نیست و هیچ کس نمی تواند در چنین شرایطی زندگی کند.
بابایی اقدم همچنین از شهردار تبریز به خاطر خرید بالابر 55 متری آتش‌نشانی تقدیر کرد و گفت: این اقدام با توجه به رویکردهای بلندمرتبه‌سازی در شهر، از ضروریات ایمنی شهر تبریز بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.