قدس آنلاین- تبریز: معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان ‌شرقی بر لزوم تغییر اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش‌های بهره‌برداری از منابع آب کشاورزی تاکید کرد.

لزوم تغییر اصلاح الگوی کشت و اصلاح روش‌های بهره‌برداری از منابع آب
به گزارش قدس آنلاین از تبریز، سعید شبستری در مراسم تجلیل از نمونه‌های بخش کشاورزی همزمان با گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: بخش کشاورزی جزو بخش‌های مورد توجه، اولویت‌دار و استراتژیک اصلی دولت تدبیر و امید برای کاهش وابستگی اقتصاد کشور به نفت است.


وی با بیان این که اقدامات خوبی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و ارتقای بهره‌وری در بخش کشاورزی صورت گرفته است، گفت: باید کشاورزی مکانیزه جایگزین کشاورزی سنتی شود و خوشبختانه استان آذربایجان‌شرقی در جذب اعتبارات مکانیزاسیون در کشور پیش‌رو بوده و باید بیش از پیش در مکانیزه کردن کشاورزی تلاش شود.

شبستری ضمن تقدیر از زحمات و تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی که در راستای احیای دریاچه ارومیه انجام داده است، افزود: این اقدامات کافی نبوده و باید با اجرای روش‌های نوین آبیاری و پوشش انهارسنتی و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای و آموزش کشاورزان و بهره‌برداران برای استفاده بهینه از آب در بخش کشاورزی و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی کشاورزی تلاش مضاعفی صورت گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی نیز در این مراسم بر ضرورت استفاده از دانش فنی و افزایش آگاهی بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی در راستای ارتقاء تولید و حل بحران آب تاکید کرد.

کریم مهری افزود: استفاده از دانش فنی و افزایش آگاهی بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی و توجه خاص به عرصه‌های منابع طبیعی و سفره‌های آب زیرزمینی در جهت بالابردن سطح تولید و حل بحران آب و استفاده بهینه از منابع آبی با توجه به کاهش اعتبارات بخش کشاورزی از سال 89 تا سال 93 امری ضروری و مهم بشمار می‌آید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.