قدس آنلاین یزد - مدیر کل دامپزشکی یزد ، میزان تولید سالانه شیر خام در این استان را ۱۹۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: بطور متوسط روزانه ۵۲۰ تن شیر در این خطه تولید می شود

تولید روزانه ۵۲۰ تن شیر خام در استان یزد

به گزارش قدس آنلاین ازیزد، علی اکبر حدادزاده در کمیته ارتقای کیفیت شیر خام استان با بیان اینکه از این میزان شیر تولیدی روزانه 281 تن آن توسط 37 ایستگاه جمع آوری می شود ، اظهار داشت : همچنین از مجموع شیر تولیدی استان روزانه 193 تن آن به سایر استانها صادر و باقیمانده آن در داخل استان استفاده می شود.

وی افزود: 65 درصد ایستگاهها جمع آوری شیر در استان از لحاظ ساختمانی و بهداشتی از قابلیت بسیار خوبی برخوردار هستند.

حدادزاده ساماندهی ایستگاههای جمع آوری و حمل و نقل شیر ، آموزش دامداران و نمونه برداری دوره ای را از راهکارهای کاهش بار میکروبی شیر در استان بیان و خاطرنشان کرد : متاسفانه بار میکروبی شیر خام به علت رعایت نکردن استاندارها در بخش جمع آوری از تولید کنندگان روستایی، دامداری های کوچک و همچنین شرایط نامناسب حمل و نگهداری بالا است.

مدیرکل دامپزشکی استان یزد افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده دام استان سالم است و بار میکروبی که در برخی مواقع در شیر خام مشاهده می شود بدلیل خطاهای انسانی از قبیل وسایل، نگهداری مدت زمان نگهداری شیر و غیره است.

وی ادامه داد: دامداران باید برای جلو گیری از آلوده شدن شیر سریع آن را به ایستگاهها جمع آوری تحویل دهند تا از فاسد شدن آن جلوگیری شود.

حدادزاده ، شناسایی واحدهای عرضه کننده شیر خام و جلوگیری از ادامه کار آنان، نمونه برداری از مرکز عرضه این فراورده و انجام آزمایشات لازم را از قدامات اداره کل دامپزشکی بیان کرد.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.