معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: مراسم شب‌های قدر که بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود پوشش تصویری داده شده و از شبکه سیمای خراسان رضوی پخش می‌شود.

پوشش تصویری برنامه‌های شب‌های قدر حرم مطهر رضوی
 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام سید جلال حسینی اظهار داشت: امروزه تأثیر مشاهده پیام‌های آموزشی و تبلیغاتی همراه با تصاویر متنوع و زیبا بر اندیشه مخاطبان و ایجاد تحول روحی و فکری انکارناپذیر است، از این رو در ایام ماه مبارک رمضان برنامه‌های قرآنی و سخنرانی‌های حرم مطهر رضوی با استفاده از ابزار‌های نوین رسانه‌ای از طریق تلویزیون‌های پهن پیکر موجود در صحن‌ها و رواق‌های پوشش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه پوشش تصویری زنده برنامه‌ها و مراسم اجرا شده تأثیر چشمگیری در ارتقای پیام فرهنگی مراسم‌ها دارد، تصریح کرد: بر همین اساس در ایام ماه مبارک رمضان مراسم ترتیل خوانی قرآن کریم، مراسم «درس هایی از قرآن» حجت الاسلام قرائتی، «دین، نشاط، زندگی» و «پرسمان دینی» در صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی پوشش تصویری داده می‌شوند.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی صحن‌های «جامع رضوی»، «غدیر»، «جمهوری اسلامی»، «هدایت»، «کوثر» و ورودهای «شیخ طوسی»، «شیخ طبرسی»، «شیخ حرعاملی» و «باب الرضا(ع)» را از جمله نقاطی ذکر کرد که تحت پوشش تصویری این مراسم‌ها قرار می گیرند.

وی ادامه داد: کارگردانی، فرآوری و پخش زنده تصاویر مراسم دعای توسل و کمیل همراه با متون ادعیه و زیارت با جلوه‌های گرافیکی در اماکن متبرکه رضوی همچنین ارسال برای انتشار در فضای مجازی از دیگر فعالیت‌های آستان قدس رضوی در ایام ماه مبارک رمضان است.

حسینی به پوشش تصویری مراسم شب های قدر اشاره کرد و گفت: در این ایام برنامه‌های حرم مطهر رضوی در 31 پایگاه تصویری به صورت فرآوری شده (21 نمایشگر پهن پیکر و 10 دستگاه تلویزیون LCD 84 اینچ) پوشش داده می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی افزود: مراسم شب‌های قدر ویژه عرب زبانان در صحن غدیر که بعد از نماز مغرب و عشاء برگزار می‌شود نیز در این ایام پوشش تصویری داده می‌شود.

وی با بیان اینکه امکان زیارت مجازی و زیارت نیابتی زائران از نقاط مختلف دنیا از طریق سایت رضوی تی وی فراهم می‌شود، گفت: علاقمندان در سراسر جهان می‌توانند پخش مستقیم برنامه‌های فرهنگی و مذهبی حرم مطهر رضوی از طریق اتاق‌های گفت‌وگوی اینترنتی (رضوی تاک) و سایت رضوی تی وی به نشانی اینترنتی www.razavi.tv مشاهده کنند.

حسینی ادامه داد: زائران و مجاوران بارگاه منور علی بن موسی الرضا(ع) می‌توانند برای اطلاع روزانه از برنامه‌های فرهنگی، تبلیغی و مذهبی حرم مطهر رضوی به پورتال جامع آستان قدس رضوی به نشانی www.aqr.ir مراجعه و یا پیک‌های زائر  موجود در تمامی صحن‌ها و ورودی‌های حرم مطهر را دریافت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.