عباسعلی سپاهی یونسی: مدیر کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی از برگزاری طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی همزمان با ماه رمضان و تابستان در بیش از 85 بقعه متبرکه استان خبر داد.

 برگزاری طرح نشاط معنوی و ضیافت الهی در بقاع متبرکه استان

 

حجت الاسلام والمسلمین حجت گنابادی‌نژاد که دیروز در نشست تشریح این دو طرح با اهالی رسانه سخن می‌گفت، تصریح کرد: برنامه ضیافت الهی به عنوان اولین برنامه این اداره کل از 27 خرداد تا 27 تیرماه در 85 بقعه متبرکه و امامزاده برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از برگزاری این برنامه‌ها، اقدامهایی برای آماده سازی بقاع متبرکه  از قبیل نظافت و غبارروبی، نصب ادعیه و آیات مرتبط و... انجام شده است، افزود: در اجرای این برنامه‌ها 87 روحانی شرکت خواهند داشت.

گنابادی نژاد خاطر نشان کرد: اقامه نماز جماعت در 66 بقعه متبرکه، برپایی خیمه معرفت در 8 بقعه، سخنرانی روزانه در 55 بقعه، برگزاری جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در 66 بقعه، و برگزاری مراسم شبهای قدر در 68 بقعه بخشی از فعالیتهای در نظر گرفته برای ویژه برنامه ضیافت الهی است.

وی در تشریح دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی گفت: برگزاری برنامه‌های جلسات تفسیر قرآن در 23 بقعه، برگزاری ترتیل خوانی و جزء خوانی در 50 بقعه، برگزاری محفل انس با قرآن در 15 بقعه، برگزاری نماز و جشن روز عید فطر، اطعام و افطار از محل موقوفات منطبق و تبلیغات و اطلاع رسانی برنامه روز قدس از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همچنین در تشریح برنامه‌های طرح نشاط معنوی نیز گفت: این طرح در 77 بقعه متبرکه استان و با هدف غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان و جوانان و تقویت باورهای دینی آنها از 27 خرداد ماه تا 13 مرداد ماه به مدت 49 روز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت نام برای شرکت در این کلاسها از 10 خرداد ماه شروع شده و همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: تاکنون 5 هزار و 500 نفر در این طرح ثبت نام کرده اند که در رده سنی دبستان دو هزار و 493 نفر، راهنمایی هزار و462 نفر و دبیرستان و بالاتر هزار و 649 نفر هستند.

گنابادی نژاد با بیان اینکه 57 درصد از این ثبت نام‌کنندگان دختر و بقیه پسر هستند، درباره برنامه‌های در نظر گرفته برای این طرح گفت: کلاسها در سه بخش آموزشی، ورزشی و فوق برنامه برگزار می‌شود که کلاسهای آموزشی شامل قرآنی، معارفی، کلاس‌های فوق برنامه شامل کلاسهای هنری و اردو و کلاسهای ورزشی شامل ورزشهایی است که تناسب با فضای معنوی امامزادگان و بقاع متبرکه داشته باشد.

وی گفته‌های خود را این‌گونه به پایان رساند که در اجرای این طرح 164 مربی همکاری دارند که شامل 73 روحانی اعزامی و بومی، 83 مربی غیر روحانی و هشت نفر از دانشجویان دانشکده علوم قرآنی هستند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.