واژگونی سریال وار تریلرهای نفت‌کش در پلدختر به موضوعی تکراری شده و سبب واردشدن خسارت های بسیاری به محیط زیست شده است.

واژگونی دوباره تریلر نفت‌کش در پلدختر و خسارت دیدن محیط‌زیست

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری تسنیم،  واژگونی تریلرهای حاوی مواد نفتی در استان لرستان و به ویژه شهرستان پلدختر موضوعی است که در چند سال اخیر همواره خسارات فراوانی به محیط‌زیست استان وارد کرده است و متأسفانه اقدامات عملی و راهبری برای حل این معضل زیست‌محیطی تاکنون اتخاذ نشده است.

استان لرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه و قرار گرفتن در محور شمال ــ جنوب روزانه محل تردد تریلرهای نفت‌کش زیادی است و عمده واژگونی‌های نفت‌کش‌ها در محورهای دو شهرستان پلدختر و کوهدشت رخ می‌دهد و رودخانه کشکان که در پلدختر قرار دارد و تأمین‌کننده اصلی آب کشاورزان پلدختری است خسارات زیادی از این موضوع دیده است.

بعد از سفر رئیس سازمان محیط‌زیست کشور و مطرح‌شدن این مشکل امید بر این بود که راهکاری اندیشیده شود تا از تکرار این حوادث و آسیب به محیط‌زیست لرستان جلوگیری شود که متأسفانه هنوز نتیجه خاصی حاصل نشده و دقایقی قبل دوباره یک تریلر نفت‌کش با 24 هزار لیتر سوخت واژگون شد.

امیررضا محمدی نژاد چهارشنبه رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: یک دستگاه تریلر عراقی در گردنه طول کش در محور پلدختر-اسلام آباد غرب واژگون شد و محموله آن در حاشیه جاده جاری و سبب آلودگی خاک و محیط‌زیست شد.

وی افزود: شهرستان پلدختر یکی از مسیرهای اصلی عبور مواد سوختی و شیمیایی است و همچنین تریلرهای نفت‌کش در این شهرستان عبور می‌کنند که واژگونی آن‌ها به قصه و سریال تکراری و دنباله‌دار در محورهای مواصلاتی شهرستان تبدیل‌شده است.

محمدی نژاد گفت: جاده‌های کوهستانی شهرستان پلدختر برای رانندگان تانکرهای نفت‌کش ناآشنا است که وقوع بارندگی، خواب‌آلودگی رانندگان، نقص فنی خودروها، ریسک واژگونی تانکرها را بالا می‌برد.

وی بیان کرد: واژگونی متعدد و دنباله‌دار تریلرهای نفت‌کش و آلوده کردن رودخانه‌های کشکان و سیمره، تهدید و چالش‌های اساسی برای محیط‌زیست و معضلی حل نشدنی برای شهرستان پلدختر ایجاد می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست پلدختر گفت: مسئولیت ورود فرآورده‌های نفتی، گازوییل، مازوت و اسید سولفوریک به رودخانه‌ها و منابع آبی شهرستان متوجه وزارت نفت است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.