قدس آنلاین- تبریز:رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: برخی از افراد با در دسترس بودن اطلاعات خصوصی و عکس‌های شخصی منتشره‌ی دیگر کاربران در شبکه‌های اجتماعی دست به سوء استفاده می‌زنند.

هشدار نسبت به سوء استفاده از عکس‌های منتشره‌ کاربران در شبکه‌های اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمد قاسملو ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: چندی پیش در پی شکایت یکی از شهروندان، مبنی بر اینکه فردی کلیه اطلاعات شخصی مرا داشته و از آن سوء استفاده می‌کند، مراتب در دستور کار کارآگاهان پلیس فتا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه و فنی تخصصی مشخص شد مدتی است شاکی در یکی از شبکه‌های اجتماعی عضو بوده و در چندین گروه خاص نیز عضو است و در هر یک از گروه‌ها مقداری از اطلاعات شخصی خود را بارگذاری کرده و این اطلاعات به راحتی در دسترسی اعضای گروه است و حتی عکس‌ها و مطالب خصوصی خود را در آن منتشر کرده است.

این مقام انتظامی افزود: در ادامه بررسی‌ها مشخص شد متهم نیز در تمامی این گروه‌ها عضو است و با جمع‌آوری اطلاعات شاکی از این گروه‌ها اقدام به سوء استفاده از آن می‌کند که با دستور قضایی متهم شناسایی و دستگیر و به پلیس فتا منتقل شد.

وی تصریح کرد: متهم در بازجوئی‌های فنی اعلام کرد، کاملا از اطلاعاتی که شاکی در شبکه‌های اجتماعی و گروه‌های مختلف از خود منتشر کرده است استفاده کرده‌؛ لذا با توجه به اینکه زمینه سوء استفاده را فراهم کرده بود پرونده متشکله به همراه متهم جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا تحویل داده شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به کاربران عزیز می‌کنیم هرگز اطلاعات خصوصی خود و عکس‌های خانوادگی را در شبکه‌های اجتماعی بارگذاری و منتشر نکنند چرا که با این کار باعث سوء استفاده دیگران از آنها خواهیم شد.

استفاده از توان علمی و دانسته‌های همدیگر در فعالیت‌های فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان‌شرقی گفت: افرادی که از مطالب و دانسته‌های همدیگر در فضای مجازی بهره‌مند می‌شوند و تلاش می‌کنند این فضا را ایمن و امن کنند بهترین بهره را از این فضا خواهند برد.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های آموزشی رئیس اداره ی تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا استان  با حضور  خود در آموزشکده فنی و حرفه ای الزهراء (س) تبریز برای دانشجویان اقدام به آموزش‌هایی در خصوص موارد مربوط به فضای مجازی ارائه نمود.

قاسملو تصریح کرد: اگر افرادی که در فضای مجازی حضور دارند از مطالب علمی و دانسته‌های همدیگر در خصوص علوم رایانه‌ای استفاده و با هم تلاش می‌کنند تا این فضا را ایمن و امن کنند بهترین بهره‌مندی را از این فضا خواهیم برد.

این مقام انتظامی افزود: فرض کنید تمامی افرادی که در این فضا حضور دارند کلیه‌ قوانین را رعایت کنند و در صورت وجود مشکل در این فضا نسبت به رفع آن همیاری داشته باشند و از زمینه‌های آسیب‌زای آن دوری جویند مطمئناً شاهد رشد روزافزون کارکردهای مثبت این فضا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: اگر افرادی که وارد این فضا می‌شوند جنبه‌های درست آن را مدنظر قرار ندهند و از جنبه‌های منفی آن استفاده کنند و خود نیز به آنها دامن زنند به طور حتم این فضا هیچ سودی برای ما نخواهد داشت بلکه زمینه‌ساز آسیب‌های فراوان و عمیق برای ما و اطرافیان خواهد شد.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی در پایان خاطرنشان کرد: به همه کاربران عزیز توصیه می‌کنیم ابتدا قوانین و مقررات این فضا را بیاموزند تا با ورود به آن بتوانند بهترین استفاده را از آن ببرند و از آسیب به دور باشند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.