یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: موضوعی که باعث دلسردی در تیم مذاکره کننده شود نباید از تریبون‌های عمومی گفته شود.

حیدری: گویندگان تریبون‌های عمومی باید پشتیبان حقیقی مذاکره‌کنندگان باشند

نورالله حیدری در گفت‌وگو باایسنا،با بیان اینکه بر اساس شالوده نظام اسلامی و قانون اساسی آزادی بیان مطلوب و مناسبی در ابعاد مختلف در نظام ما تعریف شده است، اظهار کرد: تریبون‌های عمومی در کشور ما کاملا مطابق آزادی بیان و طرح نظرات مختلف و عقاید در چارچوب منافع ملی هستند و در این زمینه در سطح بین المللی کشوری ممتاز هستیم و این امر فرصتی در کشور ماست که باید به درستی آن را پاس بداریم و مدیریت کنیم.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ماهیت نظام ما آزادی بیان را درون خود دارد و در این زمینه در مقایسه با کشورهای دیگر حرف اول را می‌زنیم تصریح کرد: در هر کشوری بیان،‌ چارچوب‌های خاص خود را دارد که توسط نظام تعریف می‌شود و همه کسانی که به تریبون‌های عمومی دسترسی دارند باید متناسب با شرایط روز کشور به این چارچوب‌ها پایبند باشند.

وی با بیان اینکه در تریبون‌های عمومی نیت افراد بسیار اهمیت دارد، توضیح داد: اینکه قصد افراد بیان حقیقت، اطلاع رسانی، روشنگری در راستای وظیفه الهی باشد و یا نیت شیطنت‌آمیز و تشویش اذهان عمومی داشته باشند در استفاده از تریبون های عمومی بسیار مهم است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه ما نیازمند انسجام حقیقی بین ملت هستیم و انسجام همواره مورد تاکید امام (ره) و همچنین رهبری بوده است افزود: هرکس که به تریبون‌های عمومی دسترسی دارد باید تلاش کند ضمن اینکه حقایق را بیان می‌کند انتقادهای منصفانه داشته باشد و اطلاع‌رسانی کند و البته مراقب باشد که انسجام ملی از بین نرود و دچار خدشه نشود.

حیدری با اشاره به آسیب‌های امروز کشورهای منطقه به خاطر عدم وفاق درونی در این کشورها گفت: ثبات مثال زدنی به لطف پروردگار و مدیریت داهیانه مقام معظم رهبری در کشور ما وجود دارد که کشورهای منطقه از آن بی نصیبند بنابراین افرادی که از تریبون‌های عمومی استفاده می‌کنند باید مراقب باشند این انسجام دچار خدشه نشود.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با اشاره به حساسیت موضوع مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: با توجه به روشنگری‌های اخیر مقام معظم رهبری باید در تریبون‌های عمومی به نحوی سخن بگوییم که دشمن احساس نکند مذاکرات در کشور ما باعث اختلاف شده است و عده‌ای خواهان گفت‌وگو هستند و عده‌ای دیگر مخالف آن.

وی اضافه کرد: دشمن با دقت فضای جامعه ما را رصد می‌کند تا بداند که آیا می‌تواند مذاکرات را دستمایه‌ای برای اختلاف در کشور ما قرار دهد یا خیر که البته مقام معظم رهبری مثل همیشه این قضیه را به درستی مدیریت کردند.

حیدری تاکید کرد: گوینده‌های تریبون‌های عمومی باید به نحوی عمل کنند که پشتیبان حقیقی مذاکره کنندگان باشند و در کشور یک صدا را در تبعیت از رهبری بشنویم اما در عین حال این موضوع مانع بیان انتقادهای منصفانه نشود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه انتقاد منصفانه باید در جهت کمک به تیم مذاکره کننده باشد و نه در جهت تضعیف آن‌ها گفت: انتقاد لازم است چرا که اعضای تیم مذاکره کننده نیز معصوم نیستند و ممکن است اشتباه کنند اما باید مراقب باشیم که در صحبت‌هایمان پشتیبان تیم مذاکره کننده بوده تا آن‌ها با قدرت در برابر مذاکره کنندگان قرار گیرند و موضوعی که باعث دلسردی در تیم مذاکره کننده شود از تریبون‌های عمومی گفته نشود.

حیدری با بیان اینکه انتخابات در کشور همیشه مایه انسجام، وحدت، همدلی، ظهور و بروز پشتوانه مستحکم مردمی است گفت: در تریبون‌های عمومی باید تلاش کنیم که آحاد جامعه را به مشارکت حداکثری دعوت کنیم و باید هرکسی با هر سلیقه‌ای تلاش کند تا مردم را به صحنه آورد و از طرف دیگر همه باید تلاش داشته باشند که نخبگان و افراد دارای صلاحیت و توانمندی‌های بارز به دو نهاد تاثیرگذار مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان راه یابند تا این دو نهاد متشکل از افراد فرهیخته و تاثیرگذار باشند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.