قدس آنلاین- معاون نظارت بر بهره برداری آبفا خراسان رضوی گفت: پرتوقعی مشترکانی که از آب شرب برای مصارف دیگر استفاده می کنند شبکه آبرسانی را با مشکل مواجه کرده است.

پرتوقعی مشترکان آبرسانی را با مشکل مواجه کرده است

به گزارش قدس آنلاین علی متدین ظهرامروز در نشست خبری آبفار خراسان رضوی که در اتاق جلسات این شرکت برگزار شد اظهار کرد: به عنوان مثال افراد زیادی از آب شرب با تعرفه روستایی برای آبیاری محصولات گلخانه ای خود و سیراب کردن دام های خود استفاده می کنند.

وی تصریح کرد: همچنین از همین آب برای پرکردن استخرهای باغ ویلاها برای مصارف تفریحی استفاده می شود و این موضوعات با توجه به فشاری که بر سیستم آب رسانی وارد می کند شبکه را به اختلال می کشاند.

معاون نظارت بر بهره برداری آبفا خراسان رضوی با اشاره به دیگر مشکلاتی که در زمینه آب رسانی به روستاها وجود دارد خاطرنشان کرد: وجود روستاها در حاشیه شهرهای بزرگ که جمعیت آنها نیز روز به روز در حال افزایش است از دیگر مشکلات آب رسانی به روستاییان است.

متدین ادامه داد: به عنوان مثال حاشیه شهر مشهد که در محدوده خدمات رسانی آب و فاضلاب روستایی قرار می گیرد حدود یک میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد که روز به روز به تعداد انها افزوده می شود از طرفی در این نواحی ساخت و سازهایی انجام می شود که با بافت روستایی هماهنگی ندارد و شبکه را به لحاظ فشار و توانمندی با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: همچنین افزایش جمعیت و تراکم آنها در محدوده سبب اقدام به گرفتن اشعاب غیرمجاز می شود که باز هم در امر خدمت رسانی ایجاد اختلال می کند.

معاون نظارت بر بهره برداری آبفا خراسان رضوی تصریح کرد: ولی با وجود تمام مشکلات سعی در توزیع آب با کیفیت مناسب در روستاها همیشه مورد نظر قرار گرفته است و در همین راستا چانه زنی هایی برای جذب اعتبار انجام شده و میزان اعتبار از محل صندوق توسعه نسبت به سال گذشته 9 برابر افزایش داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.