پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین:نایب رئیس مجلس شورای اسلامی واقعه هفتم تیر را سند مظلومیت ایران اسلامی با خون پاک و مطهر شهید بهشتی و هفتادو تن از یاران باوفایش دانست .

واقعه هفتم تیرسند مظلومیت ایران اسلامی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد،محمدرضا باهنر در مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیر در بجنورد، با اشاره به تاریخچه پیدایش ترورها پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: در عصر حاضر انقلاب ما بیشترین ضربه را از ناحیه تروریسم متحمل شده است.

وی به دسیسه ها و توطئه های جدید استکبار جهانی در جهان اسلام پرداخت و گفت: آنان امروز درصد بدنام کردن اسلام ناب محمدی(ص) هستند و با خلق گروه تکفیری داعش و حمایت مالی از این گروه، به دنبال بدنامی اسلام و ایجاد تفرقه بین مسلمانان هستند.

وی خاطرنشان کرد: در روز ۷ تیر ۱۳۶۰ آیت‌الله سیدمحمد حسینی بهشتی، رییس وقت دیوان عالی کشور و بیش از ۷۰ نفر از مقامات و چهره‌های برجسته سیاسی از جمله چهار وزیر، چند معاون وزیر، ۲۷ نماینده مجلس و جمعی از اعضای حزب جمهوری اسلامی در جریان انفجار مقر اصلی این حزب به شهادت رسیدند.

وی افزود: این حادثه شش روز پس از عزل بنی‌صدر از ریاست‌جمهوری صورت گرفت که سه روز قبل از وقوع این حادثه، سازمان مجاهدین خلق و طراح اصلی انفجار مسجد ابوذر که در آن آیت‌الله خامنه‌ای، امام جمعه وقت تهران مورد سوءقصد قرار گرفت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دراین حادثه بسیاری از شخصیت های ارزشمند نظام از ملت ما گرفته شد اما تیر فتنه آنها به سنگ خورد چرا که می خواستند با انفجار بمب سران سه قوه را ازمیان برداشته و نظام را زمین گیر کنند که موفق نشدند.

باهنر به تلاش های  سیاسی بی نتیجه گروهی  در آن دوران اشاره کرد و خاطرنشان کرد: این گروه می خواستند در جلب آرای مردم دست درازی کنند و دست به سلاح برده و در برابر انقلاب و امام ایستادند .

وی افزود: براین اساس حادثه  6 تیر و ترور رهبر معظم انقلاب، انفجار حزب جمهوری اسلامی در 7 تیر به وقوع پیوست.

وی تلاش استکبار جهانی را با وجود رهبرانقلاب اسلامی و سردار قاسم سلیمانی،  شخصیت های مدبر و فهیم ایران بی فایده دانست و  افزود: آنان آبرو و عزتی برای اسلام به دست آورده اند که تاکنون جهان اسلام چنین عزتی را به خود ندیده است.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی نیز در این مراسم قوه قضاییه به عنوان چشم بیدار نظام اسلامی در برخورد و مبارزه با مفاسد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و اداری عنوان کرد و  گفت: شهید بهشتی به عنوان بنیانگذار این دستگاه، فقیهی آگاه به موازین فقهی و دینی بود.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.