قدس آنلاین- تبریز: نایب رئیس شورای شهر تبریز با انتقاد از دخالت برخی اعضا در عزل و نصب ها تصریح کرد: متاسفانه اعضای شورا نه تنها در عزل و نصب ها دخالت می کنند بلکه در انتخاب پیمانکاران نیز دخالت دارند.

شهردار تبریز  افشا کند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، اسماعیل چمنی در نطق پیش از دستور جلسه  امروز شورای شهر با گرامی‌داشت 6 تیر روز جهانی مبارزه با مواد مخدر، نجات معتاد را نجات نسل‌های آتی و عموم جامعه خواند.
چمنی تاکید کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر باید با استفاده از ظرفیت‌های اجتماعی و فرهنگی خود در راستای پیشگیری از این معضل و پیامدهای تلخ آن گام جدی بردارند.
نایب رئیس شورای شهر با انتقاد از دخالت برخی اعضا در عزل و نصب ها تصریح کرد: متاسفانه اعضای شورا نه تنها در عزل و نصب ها دخالت می کنند بلکه در انتخاب پیمانکاران نیز دخالت دارند.
وی با بیان اینکه شهرداری موظف است مصوبات شورا را اجرا کند ابراز داشت:" شهردار تبریز بارها گفته است اعضایی که در اجرا دخالت دارند را معرفی خواهد کرد و لی این کار را نمی کند.
عضو شورای شهر تبریز گفت: با صراحت صحبت کردن کار هر کس نیست و هر کس صریح صحبت میکند به بددهن بودن متهم می شود، شهرداری باید در چهارچوب قانون وظایفش را انجام دهد و ارتباط شورا و شهرداری باید قانونی باشد.
وی در ادامه اظهار داشت: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور، کاهش درآمدها محدود به شهرداری نبوده و در بخش‌های مختلف اقتصاد کشور بارز است. چمنی متذکر شد: افرادی هستند که سال‌هاست به پرداخت نکردن حق و حقوق شهرداری، عادت کرده‌اند و برای اخذ پروانه در صدد تغییر مصوبه تعرفه عوارض هستند.
نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تبریز، تاکید کرد که این روند غیرقانونی بوده و شورا باید در مقابل آن بایستد.
 نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تبریز، در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که حضور 12 هزار نیرو در شهرداری، بدنه این مجموعه را سنگین کرده است، خاطرنشان کرد: البته مقصر این موضوع، تنها شورا و شهرداری فعلی نیست؛ خود افراد نیز در این معضل، مقصر نیستند؛ مقصر کسانی است که آن‌ها را وارد مجموعه کرده است.
وی افزود: با وجود این تعداد نیرو و حجم سنگین حقوق و مزایا، جایی برای اجرای پروژه‌های بزرگ عمرانی باقی نخواهد ماند.
 چمنی ادامه داد: با تشکیل کارگروهی که اجرای پروژه‌ها توسط خود شهرداری را جایگزین پیمان‌کاران کند، تعدد نیروهای شهرداری صرف امور مهم و سازنده خواهد شد.
 نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تبریز، با تاکید بر این‌که امروز نیازمند برنامه‌هایی هستیم که آتیه شهر را در خصوص تحقق درآمدهای پایدار فراهم کند، گردشگری از جمله‌ حوزه‌های مستعد این موضوع خواند و افزود: احداث مراکز مجهز اقامتی، از بسترهایی فعالیت موثر نیروهای مازاد شهرداری خواهد بود.
وی تاکید کرد: برنامه‌ریزی پروژه‌های عمرانی باید به گونه‌ای باشد که هر منطقه، پروژه خاص خود را اجرا کند و شهرداری مرکز، نقش حمایتی داشته باشد چمنی در ادامه به بخشی از مشکلات درمانی شهر اشاره کرد و گفت: متاسفانه بیمارستان ویژه پیوند اعضا در تبریز به عنوان مهم‌ترین کلان‌شهر شمال غرب وجود ندارد؛ همین امر باعث می‌شود بسیاری از جانبازان و بیماران، راهی سایر شهرهای دور کشور شوند.
نایب‌رییس شورای اسلامی شهر تبریز، همچنین تاکید کرد که با هماهنگی دستگاه‌های اجرایی، بودجه مصوب بازار تبریز باید صرف اشتغال‌زایی و گردشگری شود.
وی با بیان این‌که افزایش بهره‌های بانکی باعث شده سرمایه مردم راهی بانک‌ها شود، گفت: تک‌رقمی شدن بهره‌های بانکی، راهکاری است که می‌تواند با کاهش تاثیرات این معضل، سرمایه عمومی کشور را صرف بخش‌های تولید و اشتغال کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.