قدس آنلاین: استاندار اصفهان تاكيد كرد: با حمايت از شهردار جديد فعاليت ها را به خوبي به پيش مي بريم.

با حمايت از شهردار فعاليت ها را ادامه می دهیم

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان ، دكتر رسول زرگرپور در ديدار با شهردار منتخب اصفهان افزود:استانداري اصفهان به عنوان بخش حاكميتي استان حمايت لازم را از مديريت شهري خواهد داشت چرا كه اعتقاد داريم اگر شهري زيبا و موفق داشته باشيم و بتوانيم رضايت مردم را جلب نماييم دولت نيز از اين رضايت بهره مند خواهد شد.
وي با بيان اينكه مديريت استان و مديريت شهري فرصتي براي منازعات با يكديگر ندارند، گفت: موضع مديريت استان در خصوص استيضاح شهردار سابق و انتخاب شهردار جديد كاملا مشخص است و تلاش خواهم كرد كه با حمايت از شهردار جديد فعاليت ها را به خوبي به پيش ببريم و شاهد آباداني بيشتر شهر باشيم.
زرگرپور همچنين به تشريح روند استيضاح شهردار سابق اصفهان پرداخت و گفت: در ابتداي مسئوليت خود در استانداري اصفهان قرار به ورود به مسائل شهرداري و شورا نداشتم ولي در زماني كه احساس كردم شوراي شهر به سمت انحلال پيش مي رود ورود يافتم و موضوع انتخاب شهردار را فيصله دادم.
وي با بيان اينكه اعضاي شوراي اسلامي شهر پس از انتخاب ايرادات اساسي را بر روي فعاليت هاي شهرداري مطرح كرده بودند، افزود: اعضاي شورا براي انتخاب شهردار به توافق نهايي نمي رسيدند و در همين حال از دكتر سقائيان نژاد درخواست كردم كه خواسته هاي منطقي شورا را اجرا نمايد ولي بعد از انتخاب شهردار طرفين ازاجرا نشدن قول و قرارهايي كه گذاشته مي شد ابراز گلايه مندي مي كردند.
وي به برگزاري جلسات مختلف با اعضاي شوراي شهر و شهردار سابق اشاره كرد و افزود: يك ماه پيش از ايام عيد برخي از اعضاي شوراي شهر بر روي استيضاح شهردار پافشاري كردند كه با توجه به ايام نوروز و ورود مسافران و نياز به مديريت شهر روند استيضاح به بعد از ايام عيد موكول شد.
زرگرپور با بيان اينكه نهايتاً به اين جمع بندي رسيدم كه مديريت شهري به يك مديريت فرسايشي تبديل شده بود، اظهارداشت:اين شرايط نه به نفع مردم و نه توسعه‌ شهري و نه به نفع شهردار بود و راهي جز استيضاح باقي نماند.
وي اضافه كرد: به اعضاي شورا توصيه كردم كه در صورت اصرار بر استيضاح اين جريان با رعايت كامل قانون و احترام و در فضاي عقلايي و منطقي صورت گيرد.
زرگرپور با بيان اينكه به اعضاي شوراي شهر توصيه شد كه شهرداري در حد شهر بين المللي اصفهان بايد انتخاب شود، افزود: اصفهان شهري است كه ايده، فكر و خلاقيت از آن صادر مي شود و مديريت اين شهر نيز بايد كاردان، متخصص و در سطح ملي شناخته شده باشد.
وي با تاكيد بر اينكه شهردار بايد از بدنه ي شهرداري و مديران شهرداري شناخت كافي داشته باشد، اظهارداشت: شهردار بايد نيرويي باشد در عين استقلال مديريتي هماهنگي لازم را با شوراي شهر داشته باشد.
زرگرپور به تغييرات احتمالي در شهرداري اشاره كرد و افزود:‌ شهردار بايد در كنار هماهنگي با شورا در انتخاب مديران مستقل عمل كند و به شورا پاسخگو باشد.
رسول زرگرپور با بيان اينكه در حال حاضر فعاليت شهرداري زير ذره بين است، اظهارداشت: آنچه اهميت دارد اين است كه شهردار جديد يك فرد سياسي نيست بلكه فردي اجرايي است.
استاندار اصفهان يادآور شد: بعضي از افراد در دوره ي قبل درست يا نادرست در سطح مديريتي شهرداري فعاليت مي كردند كه شهردار جديد نبايد هزينه ي استفاده از آن ها را پرداخت كند.
مدير ارشد استان گفت: به اعضاي شوراي شهر توصيه شده است كه بعد از انتخاب شهردار رعايت اعتدال را نمايند چرا كه هر كدام از آن ها يك وظيفه ي مشخص و معين قانوني دارند و بايد هردو بر اساس اعتدال حركت كنند.
مترو اولويت اول و از دغدغه هاي اصلي مديريت شهري خواهد بود
شهردار منتخب اصفهان نيز در اين ديدار ضمن تشكر از برخورد اصولي و منطقي استاندار در موضوع انتخاب شهردار و قدرداني از حمايت ايشان به بيان اولويت هاي خود پرداخت و گفت: مترو اولويت اول و از دغدغه هاي اصلي مديريت شهري خواهد بود.
جمالي نژاد با بيان اينكه تعامل با مديريت استان و دستگاه هاي اجرايي را در دستور كار خود قرار داده است، اظهارداشت: اعتقاد زيادي به شورا دارم و سعي خواهم كرد كه هماهنگ با شورا حركت كنم.
وي در خصوص انتخاب مديران گفت: انتخاب مديران از طيف هاي مختلف و با توجه به خط مشي و روحيات آن ها براي ايجاد بهترين تيم در مديريت شهري انتخاب خواهند شد.
دكتر جمالي نژاد اضافه كرد: استاندار اصفهان مديريت شهري را بخشي از مديريت استان بدانند چرا كه اين ارتباط، تعامل، همدلي، همزباني و رفاقت مي تواند براي همه مفيد باشد.
شهردار منتخب اصفهان تاكيد كرد: با مديريت جهادي و برنامه ريزي صحيح و كار ۲۴ ساعته در جهت آباداني بيشتر شهر گام بر مي داريم و به موارد سياسي ورود پيدا نخواهيم كرد


 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.