قدس آنلاین-ایلام: سازمان دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی ایلام در کنترل بیماری سالک همکاری می کنند.

همکاری دامپزشکی و علوم پزشکی ایلام در کنترل سالک

به گزارش قدس آنلاین از ایلام، مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: با تعامل و همکاری دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل دامپزشکی می توان در کاهش موارد ابتلاء انسان به بیماریهای مشترک اقدامات موثرتری انجام داد.

دکتر وهاب پیرانی در جلسه مشترک مسئولین دامپزشکی و دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه افزایش هماهنگی بین بخشی در راستای پیشگیری و کنترل بیماریهای مشترک بین انسان و دام است، اظهارداشت: سلامت آحاد جامعه در گرو مصرف فراورده های خام دامی سالم و بهداشتی می باشد که کارشناسان دامپزشکی برای این مهم اقدامات لازم در خصوص پیشگیری و کنترل از شیوع بیماریهای مشترک را انجام می دهند.

معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیز در این جلسه با بیان اینکه همکاریهای فی مابین دو دستگاه اجرایی در حفظ سلامت مردم حائز اهمیت است، گفت: افزایش آگاهی عمومی آحاد مردم از بیماری های مشترک انسان و دام از طریق صدا و سیما و رسانه های محلی می تواند در کنترل این بیماری ها مؤثر خواهد بود.

ناصری فر با اشاره به اینکه توجه به اهمیت و مخاطرات بیماریهای مشترک انسان و دام برای همگان لازم است، اظهارداشت: همشهریان برای حفظ سلامت خود و خانواده فراورده های لبنی مورد نیاز را از مراکز تحت نظارت و بهداشتی خریداری نمایند و از مصرف پنیر تازه بدلیل احتمال ابتلاء به بیماری تب مالت خودداری نمایند.

ضمناً در این جلسه مقرر گردید که همکاریهای فی مابینی در خصوص کنترل بیماری سالک، برگزاری جلسات و کلاسهای آموزشی با ساماندهی مراکز عرضه شیر خام و لبنیات محلی، ساماندهی کشتارگاههای دام و گزارش رسانی سریع موارد ابتلای انسان به بیماریهای مشترک تشدید گردد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.