قدس آنلاین – سبزوار : مسوول اداره  شیلات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: این شهرستان با تولید ۱۵۰۰ تن ماهی از نظر تولید ماهی سردابی و گرمابی در سال گذشته برای دومین سال متوالی مقام نخست استان را کسب کرد.

سبزوار رتبه نخست استان در تولید ماهی را داراست 

مهندس محمد نبوی فرد صبح امروزدر گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین در سبزوار افزود: در این مدت حدود دو میلیون و 460 هزار قطعه بچه ماهی در 115 استخر دو منظوره این شهرستان رها سازی شده بود.

وی با بیان اینکه تولید گوشت ماهی در این شهرستان نسبت به سال 1380 نیز حدود 50 برابر شده است تصریح نمود : تولید ماهی این شهرستان در سال 1380 ، حدود 30 تن بوده است .

نبوی فرد با بیان اینکه 1450 منبع آب در این شهرستان وجود داردیاد آور شد: هم اکنون تنها هفت درصد آن یعنی 115 منبع آب این شهرستان دو منظوره بوده و برای تولید ماهی استفاده می شود.

وی ادامه داد: اگر 27 درصد منابع آب سبزوار دو منظوره شود این شهرستان کویری قادر خواهد بود تولیدات ماهی سردابی و گرمابی را تا شش هزار تن در سال افزایش دهد.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 25 درصد تولیدات ماهی گرمابی و سردابی خراسان رضوی در شهرستان سبزوار تولید می شود اظهار داشت: سرانه مصرف ماهی در شهرستان سبزوار شش کیلو گرم، میانگین کشوری آن هشت کیلو گرم و میانگین جهانی آن 18 کیلو گرم می باشد.

بیشتر گونه های ماهی گرمابی و سردابی در سبزوار شامل آمور سفید پرورشی، کپور و قزل آلای رنگین کمان است. / انتهای پیام 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.