قدس آنلاین-تبریز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از برنامه‌ریزی برای تامین بخش عمده‌ای از گل‌های فصلی کاشته شده در تبریز خبر داد و گفت: در نظر داریم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بخشی از این گل‌ها را در تبریز تولید کنیم.

کاهش واردات گل به تبریز/ تولید گل‌های فصلی در تبریز

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، محمدحسین حسن‌زاده اظهار داشت: اقلیم حاکم بر تبریز مستعد این اقدام است و بر همین اساس می‌توانیم بخشی از نیازهای گل و نشاء برای کاشت در سال آینده را در تبریز تولید کنیم.

وی با بیان اینکه طی سال‌های گذشته عمده گل‌های کاشته شده در تبریز از طریق استان‌های دیگر خریداری شده و وارد می‌شد، تصریح کرد: مثلا می‌توان از این طریق گل‌هایی نظیر بنفشه را در تبریز تولید کرده و برای کاشت در نقاط مختلف شهری استفاده کرد.

حسن‌زاده با اشاره به مزایای تولید گل‌ها به طور بومی در منطقه و جلوگیری از واردات گل از استان‌های دیگر، گفت: این موضوع ضمن کاهش هزینه‌های فراوان وارد کردن گل از استان‌های دیگر می‌تواند سیستم نگهداری و باغبانی متفاوت این گیاهان را نیز بر طرف سازد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز ادامه داد: با توجه به اینکه هزینه کاشت و خرید گل‌های بنفشه که به نوعی گل مرسوم و تقریبا تکراری کاشته شده در تبریز بدل گشته است با هزینه تامین و کاشت گل لاله تفاوت چندانی ندارد و می‌توان برای تامین جلوه زیبای بصری طی سال آینده به مقدار بیشتری از گل لاله برای زیبایی شهر استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده، این گل‌ها در گلخانه‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز و مجموعه‌های فضای سبز موجود در سطح شهر تولید می‌شوند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.