قدس آنلاین – سبزوار : شهردار سبزوار گفت: بیش از ۸۰ درصد فضای سبز ۳۰۰ هكتاري سبزوار از آب خام و غیرشرب بهره‌مند مي شود.

بيش از ۸۰ درصد آب فضاي سبز شهري سبزوار غير شرب است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار دكتر محمد علي طالبي در پنجمين نشست خبري خود با اصحاب رسانه افزود: با توجه به بحران آبی که در منطقه داریم اين مهم يك اقدامی موثر محسوب مي شود، البته اين وضعيت را در توحيد شهر سبزوار با توجه به نبود آب خام شاهد نيستيم.

وي همچنين با اشاره به اجرای ضرورت جداسازي آب مصرفی پارک‌های سبزوار از شبکه آب شهری سبزوار ادامه داد : برای اجرای این پروژه دارای طرح مصوب هستیم و بر اساس این طرح اقدام به ساخت بزرگترین مخزن جمع آوری آب خام با ظرفیت هزار مترمکعب در شهرستان کرده‌ایم.

شهردار سبزوار با بیان اینکه دو مخزن دیگر در محل باغ ايراني و محدوده شهدای گمنام سبزوار طراحی و مستقر شده است، تصریح کرد: در همین راستا طرح اجرای تکمیل شبکه انتقال آب از این مخازن به فضای سبز شهر سبزوار در حال اجراست .

طالبی با بیان اینکه تنها مشکل ما در زمینه آبیاری فضای سبز در منطقه توحیدشهر سبزوار است، یاد آور شد : در این منطقه آب خام غیرمصرفی نداریم و مجبوریم از آب شرب و آبیاری توسط تانکر استفاده کنیم که با توجه به طراحی مخزن یک‌هزار مترمکعبی در این منطقه باید خط انتقال آب این مخزن نیز اجرا شود.

شهردار سبزوار با بیان اینکه امروز منابع آبی شهرستان با مشکل جدی مواجه شده است، تصریح کرد : برای آبرسانی به پارک‌ها و فضای سبز شهرستان نیازمند ساخت دو مخزن آبی بزرگ دیگر برای بهره‌برداری از آب غیرشرب شهرستان نیز هستیم.

وي همچنين با تاكيد بر اينكه شهرداري سبزوار جزو نادرترين شهرداري هايي است كه كمتر از آب شرب در آبياري فضاي سبز شهري استفاده مي كند، اضافه كرد: شهرداري به عنوان مصرف كننده اصلي آب بايد برنامه حفاظت و حراست از آب شرب را داشته باشد، بنابراين در تلاش هستيم با توجه به انتقال ابي كه بايد به شمال شهر داشته باشيم بتوانيم در يك پروسه زماني ۵ سال ۱۰۰درصد آب شرب را از غير شرب جداسازي كنيم.

شهردار سبزوار خاطر نشان کرد : شهرداري با ۱۲ تانكر آبرساني در اختيار، بكارگيري خودروهاي آتش نشاني و تانكرهاي آبرساني اجاره اي موقت آبياري فضاي سبز شهري را در دو شيفت كاري بر عهده گرفته است . /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.