رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: برخی جریان‌های سیاسی به‌دنبال «موج‌سواری سیاسی» در بحث کنسرت‌ها هستند.

سالک: برخی جریان‌های به‌دنبال «موج‌سواری سیاسی» در بحث کنسرت‌ها هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، در واکنش به هجمه‌های اخیر علیه اظهارات آیت الله علم الهدی درباره کنسرت‌ها توسط برخی مسئولان و جریانات سیاسی، اظهار داشت: این انتقادها از ناحیه کسانی انجام می گیرد که علاقمند به این نوع حرکت‌ها در داخل کشور هستند.

وی در زمینه اجرای کنسرت در کشور به چند نکته اشاره کرد و افزود: نکته اول اینکه باید موضوع موسیقی از سخنان مقام معظم رهبری و مراجع تقلید و دستگاه‌های ذی‌ربط تعیین تکلیف شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نکته دوم دسته بندی دوگانه کنسرت‌ها است: یکسری کنسرت‌های خارجی که از کشورهای همجوار برای انجام به داخل کشور می‌آید که چیز صحیح در آن نیست و یکسری کنسرت‌های داخلی است که انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به ماهیت برگزاری چنین کنسرت‌هایی، تصریح کرد: این انتقاد از ناحیه کسانی انجام می‌گیرد که علاقمند به این نوع حرکت‌ها در داخل کشور هستند و این مسئله روشن است و بر کسی مخفی نیست.

سالک با با تأکید بر اینکه ماهیت کنسرت‌ها ماهیت مثبتی نیست و ممکن است برای مقطع زودگذری نکاتی داشته باشد، اظهار داشت: ولی نهایتا اینکه با ماهیت دینی که نمی‌توانیم کنسرت برگزار کنیم تا برای جامعه مثبت باشد. این مسئله قابل توجه است. اما اساس کنسرت‌ها این است که جامعه را به سمت نقاط ارزشی و مثبت سوق نمی دهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه کنسرت ها مخالف و موافقانی دارد بیان کرد: برخی افراد و جریانات سیاسی به دنبال موج سواری از این موضوع هستند.

سالک با اشاره به اینکه خطبه‌های نماز جمعه مشهد خطبه‌های مثبت و با اهمیتی است، عنوان کرد: آیت الله علم الهدی از چهره‌های اساسی انقلاب اسلامی است. شخصیت آیت الله علم الهدی و سابقه انقلابی و مبارزاتی ایشان بر کسی پوشیده نیست و جزو شخصیت‌های آمر به معروف و ناهی از منکر در کشور محسوب می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.