قدس آنلاین – سبزوار : سرپرست بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جوین گفت : ۸۵ درصد واحدهای مسکونی روستاهای این شهرستان نیازمند مقاوم سازی است.

۸۵ درصد واحدهای مسکونی روستاهای جوین نیازمند مقاوم سازی است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار غلامعلی رستم نیا افزود: 9 هزار و 764 واحد از 11 هزار و 466 واحد مسکونی روستایی شهرستان جوین بی دوام و یا کم دوام بوده و نیازمند مقاوم سازی می باشد.

وی با اشاره به تخصیص تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از سال 1384 ادامه داد : از ابتدای اجرای این طرح برای بهسازی دو هزار و 213 مسکن روستایی با برخورداری از 183 میلیارد و 153 میلیون ریال تسهیلات قرارداد منعقد شده است.

وی با بیان اینکه در این راستا یکهزار و 702 واحد مسکونی مقاوم سازی شده است تصریح کرد : سقف تسهیلات بهسازی مسکن روستایی 150 میلیون ریال با بازپرداخت 12 ساله و کارمزد پنج درصد می باشد که باقیمانده سود آن توسط دولت به صورت یارانه به بانک های مربوطه پرداخت می شود.

وی سهمیه پارسال مقاوم سازی مسکن روستایی در جوین را 450 واحد ذکر کرد واظهار داشت : برای 247 واحد معادل 55 درصد آنها تسهیلات تخصیص یافت.

وی بی بیان اینکه از ابتدای امسال نیز 202 پرونده مسکن روستایی در شهرستان جوین تشکیل شده که تاکنون 163 متقاضی به بانک ها معرفی شده اند ، عمده مشکل کند بودن روند مقاوم سازی مسکن روستایی را سخت گیری برخی بانک ها دانست و یاد آور شد : طبق دستورالعمل قرار شده است بانکها از ضمانت زنجیره ای استفاده کنند ولی برخی بانکها از آن امتناع می کنند.

وی ادامه داد: بر اساس دستورالعمل از سال 1384 تا 1391 تسهیلات با ضمانت زنجیره ای به متقاضیان پرداخت می شد که در سال 1392 تسهیلات در این بخش متوقف شد و سال گذشته نیز برخی بانکها به رغم دستورالعمل صادر شده از اجرای آن امتناع کردند. /  انتهای پیام 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.