قدس آنلاین - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام واحدهای تولیدی در استان که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند 2 هزار و 500 میلیارد تومان سرمایه گذاری به همراه دارد.

تکمیل پروژه های صنعتی 2500 میلیارد سرمایه گذاری به همراه دارد

به گزارش قدس آنلاین راضیه علیرضایی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعداد این واحدها در خراسان رضوی 375 عدد بوده که نیاز به حدود هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی دارد.

وی یکی از دلایل کاهش پرداخت تسهیلات به صنایع استان را رکود کلی اقصاد عنوان و تصریح کرد: همچنین دلیل دیگر این امر تمایل بیشتر بانک ها به پرداخت تسهیلات در قالب سرمایه در گردش بوده و به همین دلیل سقف اعتباری در نظر گرفته شده اعطای وام به حداکثر نرسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به برگزاری جلسات مختلف با بانک ها برای رفع مشکلات نقدینگی واحدهای صنعتی خاطر نشان کرد: امید می رود با برگزاری این جلسات و انجام اقدامات مختلف در قالب ستاد تسهیل بتوان همکاری بیشتر بانک ها را جلب کرد.

علیرضایی با تأکید بر اینکه حمایت از تولید تنها به معنی پرداخت یارانه نیست اظهار کرد: اقدامات مفیدی در استان برای توسعه صادرات و حمایت از شرکت های دانش بنیان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: برای شرکت های دانش بنیان کوچک خراسان رضوی تا کنون حدود  15 میلیارد ریال اعتبار مصرف شده که این  میزان معادل 11 درد اعتبارات ملی اختصاص یافته به این حوزه است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در ارتباط با دیگر حمایت هایی که از بخش تولید می شود بیان کرد: همچنین سوخت گازوئیل که در بازار لیتری 350 تومان قیمت دارد به بهای 150 تومان در اختیار واحدهای صنعتی قرار داده می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.