قدس انلاین_مهندس واحدی گفت: امروزه اکثر هتل های مشهد حتی در ماه های حضور زائرین در مشهد در حدود ۵۰ درصد ظرفیت خالی دارند، این در حالی است که این هتل ها از نظر قیمتی چندان تفاوتی با خانه-مسافرها نداشته و خدماتی به مراتب بهتر ارائه می کنند.

ظرف ۳ سال آینده  در مشهد خانه مسافرنداریم/هتل های مشهد ۵۰ درصد ظرفیت خالی دارند

به گزارش قدس انلاین، مهندس واحدی، معاونت زیارت استانداری خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان داشت: یکی از معضلات بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی، بحث خانه-مسافرهاست. اما باید دانست این مکان ها جایگاهی در  قانون و مقررات کشور ندارند. از این رو معاونت زیارت استانداری پس از برسی شیوه نامه میراث فرهنگی و سپس افزودن مواردی به این شیوه نامه در کارگروه خانه-مسافرها، در پی بر طرف نمودن این آسیب می باشد.

وی در ادامه افزود: در این شیوه نامه، به هیچ وجه در پی گسترش این مکان ها نیستیم و تمام هدف ما بر این قرار دارد تا با در پیش گرفتن سیاستی انقباضی، در طی چندسال آینده تمامی خانه-مسافرها، از سطح شهر حذف و جایگزین آنها را مهمانسراها و هتل هایی با قیمت های مناسب شوند.

وی بیان داشت: بی شک در هر طرحی گروهی ناراضی خواهند بود و نمی شود با یک طرح همه را راضی نگه داشت. ضمن اینکه معاونت زیارت، به هیچ وجه متولی اشتغال محسوب نمی شود و تعهدی در زمینه ایجاد اشتغال در زمینه افراد مشغول به کار در خانه-مسافرها بر عهده ندارد. از این رو پس از تایید این شیوه نامه به صورت جدی و عملی پیگیری این موضوع دنبال خواهد شد.

مهندس واحدی خاطرنشان کرد: با ابلاغ و اجرایی شدن طرح ساماندهی خانه-مسافرها، با کوچکترین تخلفی در این موضوع به صورت جدی برخورد می گردد. به این صورت که مکان ها پلمپ و با افراد مسئول با رویکردی قضایی برخورد خواهد شد.

وی افزود: ظرف 3 سال آینده دیگر در مشهد خانه مسافری وجود نخواهد داشت. اما صاحبین اینگونه از املاک می توانند با استفاده از طرح تجمیع و یکسان نمودن چند واحد اطراف و به حد نصاب رساندن متراژ زمین، به هتل سازی بپردازند. در غیر اینصورت به هیچ وجه نمی تواند به فعالیت در این حوزه بپردازد.

مهندس واحدی همچنین به خبرنگار ما گفت: این شیوه نامه و عملیاتی شدن آن بی شک گامی خواهد بود در راستای کمک به صنف هتل داران. چرا که امروزه اکثر هتل های مشهد حتی در ماه های حضور زائرین در مشهد در حدود 50 درصد ظرفیت خالی دارند. این در حالی است که این هتل ها از نظر قیمتی چندان تفاوتی با خانه-مسافرها نداشته و خدماتی به مراتب بهتر ارائه می کنند. اما در این بین دلالان با اسکان مسافرها در مکان هایی نا مطلوب نه تنها وجه مشهد را پایین می آوردند، بلکه موجبات نارضایتی مسافرین را هم ایجاد می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.