عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان گفت: بررسی اسناد و ضمائم در مذاکرات هسته‌ای به پایان رسیده است و تنها چند نکته کلیدی باقی مانده که اگر روی این نکات نیز به تفاهم برسیم می توانیم تفاهم‌نامه پایانی را داشته باشیم.

پایان بررسی اسناد و ضمائم/ضرب‌الاجل خاصی وجود ندارد/مذاکرات ادامه دارد

به گزارش خبرنگار ایسنا، مجید تخت روانچی در حاشیه مراسم سومین روز درگذشت مادر همسرش در جمع خبرنگاران گفت:‌ ما با منطق مذاکره می‌کنیم و بر اساس عزت ملی پیش می‌رویم و بر سر عزت و مصالح ملی‌مان معامله نمی کنیم و فکر می کنم در همین مسیر بتوانیم به توافق برسیم و توافق شاید شدنی است.

وی افزود: ما هیچ ضرب الاجلی را در مذاکرات نمی پذیریم بلکه آمریکایی‌ها خود یک ضرب‌الاجل داشتند که بر اساس آن می‌خواستند در آن چارچوب زمانی مذاکرات به اتمام برسد و ما هم مشکلی با آن نداشتیم. اما اگر بعد از آن ضرب الاجل نیز به تفاهم برسیم مشکلی نیست.

وی تصریح کرد: مذاکرات فراز و نشیب زیادی دارد و در شرایطی شما می بینید که به تفاهم رسیده و در بعضی مسائل طرف های مذاکره نیز هم نظر شده اند اما می بینیم که طرف مقابل خواسته‌هایش را تغییر می دهد و زیاده خواهی می‌کند و البته ما نیز مقاومت می کنیم و امروز نیز مذاکرات در چارچوب خود در حال انجام است. امیدواریم اگر طرف مقابل حسن نیت لازم را داشته باشد و بتواند تصمیمات سیاسی مناسب بگیرد به تفاهم برسیم.

تخت روانچی تاکید کرد: در یک مذاکره سخت بر روی بعضی از مسائل تفاهم می‌شود اما به صورت مکتوب نیست و بر اساس تفاهم متقابل است اما به یک باره این تفاهم ها ممکن است تغییر کند و این مسیر عوض شود و در شرایط فعلی نیز اتفاق عجیبی نیفتاده و مذاکرات ادامه دارد و ما می خواهیم با حفظ اصول و خط قرمزها به نتیجه برسیم.

عضو تیم مذاکره کننده کشورمان در پایان خاطر نشان کرد: ضرب الاجل خاصی وجود ندارد و ما مذاکرات را تا حصول نتیجه ادامه می‌دهیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.