قدس آنلاین - سخنگوی شورای شهرستان مشهد گفت: شورای شهر مانند مجلس نمی تواند از فعالیت هایی که مخالف آن است جلوگیری کند فقط نارضایتی خود را اعلام می کند و به این ترتیب برخی از اقدامات غیرضروری _مانند برگزاری همایش های مختلف حوزه شهری _ با صرف بودجه زیاد انجام می شود.

اسراف بودجه های شهرداری در بخش های غیرلازم  از مهمترین مشکلات شهری است

 

به گزارش قدس آنلاین، عباسعلی بادیانی با تایید این مطلب به خبرنگار ما با اشاره به این که هزینه های نگهداری شهر گران است افزود: بخشی از هزینه های درآمدی را شهروندان و بخش دیگر را سرمایه گذاران تامین می کنند.

او با اشاره به این که هر شهر با سرمایه گذاری زنده است تصریح کرد: مقام معظم رهبری به این مسله تاکید داشتند که ساخت و ساز در ارتفاعات انجام نشود و عمده علل فرمایشات ایشان، پدافند غیرعامل، از بین نرفتن منابع طبیعی و بهم نخوردن توازن و آرایش شهری است اما ایشان مخالف توسعه شهر نیستند، بنابراین باید در تفسیر بیانات ایشان، توجه بیشتری شود.

عضو هیئت رئیسه شورای شهرستان مشهد تاکید کرد: هزینه های پرداخت شهروندان به شهرداری در قالب عوارض ساخت و ساز، ماشین، جمع آوری زباله و ... بسیار کم است گرچه شهروندان با رفت و آمد در شهر انتظار دارند که فضای سبز، ترافیک و بسیاری از موضوعات شهری دیگر که به عهده شهرداری است به شکل خوبی هدایت شود اما نمی دانند که همه فعالیت های شهرداری بسیار گران و نیازمند درآمد پایدار شهری است.

بادیانی با اشاره به این که درآمد پایدار شهری در حقیقت روابط و اقتصاد شهری است بیان داشت: ساخت و ساز قانونی جزوی از اقتصاد شهری است زیرا با ورود سرمایه گذار به بخش سا خت و سازهای قانونی، شهر از نظر اقتصادی جان تازه ای می گیرد و نه تنها توسعه آن امکان پذیر است , بلکه درآمد پایدار شهرداری نیز فراهم می گردد.

او البته، اسراف بودجه های شهرداری در بخش های غیرلازم را از مهمترین مشکلات شهری دانست و خاطرنشان کرد: شورای شهر مانند مجلس نمی تواند از فعالیت هایی که مخالف آن است جلوگیری کند فقط نارضایتی خود را اعلام می کند و به این ترتیب با وجود عدم رضایت شورای شهر، برخی از اقدامات غیرضروری _مانند برگزاری همایش های مختلف حوزه شهری _ با صرف بودجه زیاد انجام می شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.