از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون ۵ میلیون و ۲۰۷هزار و ۹۱۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان به صورت تضمینی خریداری شده که این میزان خرید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۱ درصد رشد نشان می دهد.

خرید تضمینی گندم از مرز ۵ میلیون تن گذشت/ رشد ۲۱ درصدی خرید گندم نسبت به سال گذشته

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از خبرگزاری ایرنا از وزارت جهادکشاورزی، ارزش ریالی گندم خریداری شده 60 هزار و 687 میلیون ریال بوده که تاکنون مبلغ 47 هزار و 653 میلیون ریال آن به کشاورزان پرداخت شده است.

بنابراین گزارش، استان های خوزستان، گلستان و فارس تاکنون بیشترین میزان گندم مازاد بر نیاز کشاورزان را به صورت تضمینی خریداری کرده اند.

یادآور می شود؛ مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با بیان آنکه مقایسه آماری جداول خرید سال قبل و امسال تا این تاریخ، رشد 25 درصدی در تمام سرفصل ها را نشان می دهد، تصریح کرد: در حال حاضر تعداد محموله ها، میزان گندم خریداری شده، تعداد مراکز خرید و ارزش ریالی گندم های خریداری شده، هرکدام حدود 25 درصد رشد یافته اند.

وی اضافه کرد: به گونه ای که تعداد مراکز از 720 به 1000 مرکز، تعداد محموله ها از 600 هزار به 700 هزار محموله و ارزش گندم ریالی نیز از 4100 میلیارد به 5500 ملیارد تومان افزایش یافته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.